Централізоване сховище ядерного палива хочуть повністю ввести в експлуатацію до 2025 року
Уряд затвердив Державну економічну програму поводження з відпрацьованим ядерним паливом, в рамках якої визначається повноцінний запуск Централізованого сховища до 2025 року – завдяки цьому Україна повністю відмовиться від зберігання палива в РФ.
Про це відомо з засідання Кабінету Міністрів 11 серпня.
Прем’єр-міністр Денис Шмигаль зазначив, що програма розроблена на основі профільної директиви Європейського союзу, а її основна ціль – "це безпека в сфері атомної енергетики, а також енергонезалежність України".
Ключовим пунктом програми є завершення будівництва та введення в експлуатацію у зоні відчуження Централізованого сховища відпрацьованого ядерного палива з Рівненської, Южно-Української та Хмельницької АЕС. Це планують зробити до 2025 року.
Також визначається впровадження на енергоблоках необхідної інфраструктури для відвантаження ВРП та його транспортування до сховища. Завдання потрібно виконати до 2022 року.
Виконання програми коштуватиме "Енергоатому" 7,5 млрд грн, ще 1,4 млрд грн планується залучити у вигляді кредитних коштів.
Донині Україна вивозила відпрацьоване ядерне паливо з трьох своїх АЕС на технологічну витримку з наступною переробкою в Росію, і це коштувало Енергоатому близько 200 млн доларів щороку.
"Тепер ці кошти можна буде направляти на технологічний розвиток наших атомних станцій, а головне, що Україна більше не буде залежати від країни-агресора в питаннях атомної безпеки", – додав Шмигаль.
Нагадуємо:
НАЕК "Енергоатом" з 2021 року не вивозить відпрацьоване ядерне паливо до сховищ у Росії, адже Централізоване сховище в Україні зможе прийняти першу партію палива у липні.
Очільник НАЕК Петро Котін зазначав, що експлуатація першого пускового комплексу сховища розпочнеться у ІІ кварталі 2021 року – після завершення будівництва 43-кілометрової залізничної колії до сховища, яка з’єднає його із залізничною мережею України
Укрзалізниця завершила реконструкцію колії Вільча-Янів, що з’єднує Чорнобильську зону відчуження з основною залізничною мережею – це дозволить Енергоатому транспортувати відпрацьоване ядерне паливо до централізованого сховища.
Економічна правда