Українська правда

У Кабміні хочуть сполучити швидкісними дорогами всі облцентри Західної України

17 вересня 2020, 12:20
 

Кабмін планує сполучити швидкісними дорогами усі обласні центри Західної України та вже працює над пошуком фінансування для нових інфраструктурних проєктів.

Про це в колонці для НВ повідомив заступник міністра фінансів Олександр Кава, передає прес-служба Мінфіну.

За словами Кави, покриття України мережею швидкісних шосе стане важливим етапом поєднання України з європейськими країнами.

Він підкреслює, що за хронічного дефіциту бюджетного фінансування дорожньої сфери, основним кредитором ресурсу для розвитку швидкісного руху в Україні стали міжнародні фінансові організації (МФО).

Лише цього року на проєкти з реконструкції та будівництва автомобільних доріг в Україні Мінфін залучив майже 5 мільярдів гривень. Йдеться зокрема про підтримку МБРР проекту розбудови швидкісного шосе на дорозі від Борисполя до Харкова, яка є частиною транспортного коридору Європа-Азія, а також кредити ЄБРР та ЄІБ на покращення пропускної спроможності під'їздів до Києва та реконструкцію дороги М06 Київ - Чоп.

"Мінфін розуміє, що кошти МФО, які ми витрачаємо на реалізацію проєктів - це кредитні кошти. Так, вони надаються Україні на вигідних умовах: під низькі відсотки і з тривалим пільговим періодом, але їх все-одно потрібно буде повертати із державного бюджету.

Тому важливо відбирати ті проєкти, які матимуть найбільший соціально-економічний ефект та підвищуватимуть ділову активність бізнесу, і, як наслідок, збільшуватимуть надходження до державного бюджету України", - зазначив заступник міністра.

На думку Кави, пріоритетом на найближчі роки має стати доведення до першої категорії автомобільної дороги М06 на ділянці Рівне - Львів, а також розбудова швидкісного сполучення Києва з Івано-Франківськом та Тернополем, а також Львова з Мукачевом.

"В перспективі від Львова доцільно довести маршрут до кордону з Польщею та з'єднати із існуючим польським автобаном А4. А також запустити проєкт з будівництва нової дороги автомагістралі Львів - Мукачево через Карпатський хребет, і з'єднати її з угорським автобаном М3 та словацьким D1.

На мою думку, саме автомагістраль Львів - Мукачево має всі шанси стати першою концесійною дорогою в Україні", - зауважив Кава.

Економічна правда

дороги Кабмін