Daimler та BMW мріють про авто з пластика
Автогігант Daimler та японський виробник карбону Toray заснували у Німеччині дочірнє підприємство, яке розроблятиме деталі кузова автомобіля з вуглецевих волокон.
Серійний випуск автомобілів марки "Мерседес" із використанням карбону запланований уже на 2012 рік, ідеться у заяві Daimler і Toray, передає Deutsche Welle.
Розробники стверджують, що компоненти кузова з вуглепластика на 50% легші за сталеві, й на третину - за алюмінієві.
Планується, що вуглепластик використовуватиметься у всіх моделях "Мерседес", у середньостроковій перспективі - навіть у вантажівках, і зменшить загальну вагу авто на 10%.
Це дозволить суттєво скоротити обсяги споживання пального, яке невпинно дорожчає.
Пластикові кузови, запевняють виробники, за показниками тривкості та безпеки не поступатимуться сталевим.
У виробництві кузовів авто використовуватимуть технологію, яка вже застосовується у виробництві фюзеляжів літаків та кузовів болідів "Формули-1".
Ідеться про зміцнення звичайного пластика вуглецевими волокнами або покриття поверхні карбоном.
Композитні матеріали добре зарекомендували себе в авіації та автоперегонах, однак досі вони вважаються надто дорогими для серійного виробництва.
Тому зниження собівартості карбону - головна мета фахівців Toray і Daimler.
Зменшення ваги - одне з пріоритетних завдань для розробників усіх марок автомобілів, відколи ціни на бензин стрімко зростають.
Дотепер головну роль у "схудненні" авто виробники відводили алюмінію. Сьогодні в пересічному європейському автомобілі міститься близько 160 кілограмів цього легкого металу.
Однак зростання попиту на алюміній, побоюються експерти, може вже незабаром призвести до подорожчання цього металу. Тому нові легкі матеріали стають для автомобільної промисловості ще більш актуальними.
"Пластиковим" першопрохідцем серед автовиробників став німецький концерн BMW.
Уже кілька років мюнхенці активно експериментують з композитними матеріалами, вони вже застосовуються у виробництві.
Зокрема в деяких моделях баварських автомобілів капот повністю зроблений з високотехнологічного пластику.
При всіх перевагах таких матеріалів поки головним недоліком залишається ремонт зроблених з них частин.
Рихтувати їх - доволі дороге задоволення і в разі пошкоджень доводиться міняти пошкоджену частину авто.
Можливо, саме тому BMW не дуже поспішає із заявами про серійне виробництво.
Головна мета мюнхенців - повністю виробляти з вуглепластику кузов електромобіля BMW Megacity Vehicle. Його серійне виробництво заплановане аж на 2015 рік.
Ставку на вуглепластик в електромобілях експерти називають вдалою стратегією, адже для цих авто вага має значно більше значення ніж для бензинових.
Зокрема легкий кузов дозволяє рідше заряджати машину.