"Авіалінії Антонова" через заборону польотів несуть мільйони збитків
Збитки авіакомпанії "Авіалінії Антонова" у зв'язку із закриттям авіапростору майже 20 країн, після виверження вулкану в Ісландії минулого тижня, обчислюються в кілька мільйонів доларів.
Про це повідомив агентству виконавчий директор компанії Костянтин Лушаков, передає агентство "Інтерфакс-Україна".
"З п'ятниці всі наші європейські рейси зупинені: в аеропортах стоять і порожні літаки, і вантажені. Як ми, так і наші замовники несуть збитки, які обчислюються мільйонами доларів", - сказав він.
Гендиректор уточнив, що частка європейських рейсів в портфелі замовлень оператора складає близько 70%.
"Безумовно, ігнорувати експертні оцінки щодо впливу вулканічного попелу на безпеку польотів було б легковажно - вони не беруться "нізвідки", - запевнив він.
"Авіалінії Антонова" разом з російською "Волга-Дніпро" виступають провідними світовими операторами важкого транспортного Ан-124-100 "Руслан" вантажопідйомністю 130 тонн.
Наприкінці 2005 року партнери підписали з агентством матеріально-технічного постачання NAMSA (NATO Maintenance & Supply Agency) трирічний контракт обсягом 600 млн. євро на перевезення вантажів в інтересах НАТО і ЄС.
Наприкінці 2008 року контракт подовжили ще на два роки.
Створена "Авіалініями Антонова" і "Волга-Дніпро" у 2006 році Ruslan International Ltd (RI, Стенстед, Великобританія) є єдиним маркетинговим агентом українського і російського операторів.
Виконання стратегічних перевезень в рамках програми НАТО SALIS (Strategic Airlift Interim Solution) на користь 18 країн Альянсу і ЄС виконує також Ruslan SALIS (RS, Лейпциг, Німеччина).
У зв'язку з виверженням вулкана в Ісландії на минулому тижні близько 20 європейських держав закрили свій повітряний простір для польотів, що вже призвело до авіаційного колапсу в Європі.
Втрати авіакомпаній у зв'язку із забороною на перельоти обчислюються, за деякими оцінками, 200 млн. доларів на день, а прогнози щодо загасання вулкана найближчим часом невтішні.
Європейське відділення міжнародної ради аеропортів та Асоціація європейських авіакомпаній заявили, що заходи, які вживаються у разі виверження вулканів, не вимагають обмежень, уведених у Європі.
Низка найбільших європейських авіакомпаній вже провели пробні польоти в нових умовах і заявили, що ніякої загрози концентрація вулканічної пилу для безпеки польотів у просторі континентальної Європи не несе.