Українська правда
Перспективи для інвестицій всередині країни

Рекламний ринок втратить тільки 22%?

23 грудня 2008, 11:57

Зниження обсягів рекламно-комунікаційного ринку в Україні в 2009 році складе близько 22% у гривневому еквіваленті.

Такий прогноз зробила дослідницька компанія Cortex, пише видання "Дело".

На думку експертів, єдиним сегментом рекламно-комунікаційного ринку, який продовжить зростати, буде інтернет-реклама.

Фінансові показники телевізійної реклами, реклами в кінотеатрах та на радіо знизяться до рівня 2007 року. Преса просяде до рівня 2005-2006 років.

Зниження обсягів чекають і на ринок зовнішньої реклами, де з 1 січня вступає в силу заборона реклами тютюну, алкоголю та слабоалкогольної продукції.

Сценарій розвитку рекламного ринку в 2009 році, оприлюднений Всеукраїнською рекламною коаліцією (ВРК), трохи оптимістичніше. Прогнозується загальне падіння лише на 14% у гривневому евківаленті. І якщо в 2008 році обсяг ринку медіареклами виріс на 17% і склав 6,78 мільярда гривень, то в 2009 році ця цифра буде не більше 5, 83 мільярда.

За оцінкою Максима Лазебніка, виконавчого директора ВРК, зниження зростання в 25% відбулося в основному в останньому кварталі року.

За прогнозами ВРК, найбільше постраждає зовнішня реклама, її обсяги, як припускають, знизяться на 25%. На 10% скоротиться телереклама та реклама в пресі, на 12% - BTL. Зростання реклами в Інтернеті прогнозують на рівні 20%.

Гравці ринку, у свою чергу, вважають, що реальні результати, які покаже рекламна галузь у 2009 році, будуть значно відрізнятися від прогнозів як Cortex, так і Всеукраїнської рекламної коаліції.

"Адже ніхто не знає, як довго триватиме криза", - пояснює Віктор Метелкін, голова правління агентства "Інфокон".

Він очікує падіння ринку як мінімум на 25-30%, а в деяких сегментах - до 40%.

"Настає жорстко прагматична ера в рекламі, - коментує ситуацію Назар Гриник, директор агентства інтерактивного маркетингу LEAD9. - Рік пройде під девізом: "Імідж ніщо - продажу все".

Будуть популярними послуги, які мають прямий вплив на рівень продажів.

Вперше прогноз розвитку ринку вираховується в національній валюті.

"90% рекламодавців формують свої бюджети в гривнях. Зараз планувати в доларах, а проводити в бюджеті розрахунки в гривні неможливо", - говорить Олег Попенко, генеральний директор Publicis Group Ukraine.

Скільки буде коштувати реклама в 2009 році, не береться сказати ні один продавець, тому що найбільші рекламодавці до цього часу не заявили свої бюджети на наступний рік.

реклама ЗМІ