Українська правда

Витрати дрібного ритейлу через генератори збільшуються до 30%

Віктор Волокіта — 30 серпня, 20:18

Операційні витрати дрібного ритейлу на забезпечення автономного живлення під час відключень електропостачання збільшуються на 10-30% залежно від групи товару. 

Так вважає голова асоціації власників малого й середнього бізнесу (АВМСБ) Руслан Соболь, пише LIGA.net 

Він пояснив, що у кожного підприємства є "своя економіка створення додаткової вартості товару чи послуги". Відповідно бізнеси потребують різного об’єму генерації.

"Магазин із продажу заморожених напівфабрикатів буде потребувати набагато більше енергії, ніж, наприклад, перукарня. Але в обох випадках підприємці розподілять додаткові витрати на паливо, обслуговування генератора на собівартість продукції та послуги", – наголосив Соболь.

Як зауважила власниця компанії "Ресторанний консалтинг" Ольга Насонова, вартість кіловата, виробленого генератором, приблизно вдвічі більша ніж за комерційним тарифом. В середньому – 20 грн/кВт-г.

"Проте залежить від формату. Наприклад, маленькій кав’ярні, яка користується генератором малої потужності, працювати вдень може вийти навіть дешевше, ніж на централізованому електропостачанні. Але для великих закладів з кухнею, високим потоком людей підійде потужний генератор на 100 кВт. І витрати будуть більшими", – вказала Насонова.

За її словами, деякі з великих мереж закладів громадського харчування робили підрахунки, згідно з якими працювати на генераторі понад п'ять-шість годин у день економічно невиправдано.

Читайте також: М’ясо і молоко продають "з коліс". Як працюють супермаркети в умовах відключень світла

Нагадаємо:

Операційні витрати мережі "АТБ", пов'язані з дизельними електростанціями (ДЕС), у червні зросли вдев'ятеро порівняно з квітнем.

війна бізнес