Українська правда

Поставки нафти із РФ до Китаю: використовують схему із перевантаженнями у морі – ЗМІ

Олексій Павлиш — 26 травня 2022, 11:50

Через потенційні наслідки фінансових санкцій все менше судновласників готові давати свої танкери під завантаження у Росії, тому постачання російської нафти до Китаю все частіше відбувається з перевантаженням у морі, попри малу відстань між країнами.

Про це пише Bloomberg із посиланням на учасників ринку.

"Логістично ризиковане і дороге переміщення нафти між танкерами в морі підкреслює кроки, які готовий зробити принаймні один китайський покупець, щоб забезпечити безперебійний потік нафти зі сходу Росії до Азії.

Схема з перевантаженням у морі дозволяє збільшити кількість рейсів тими суднами, які є в наявності", - пише агентство.

За даними Bloomberg, малі судна використовуються для трансферу між російським портом Козькіно і водами біля порту Йосу в Південній Кореї, де нафту перекачують на супертанкери для наступного етапу трансферу до Китаю.

"Хоча це збільшує загальний час і витрати на доставку, брокери стверджують, що така практика стає все більш поширеною, оскільки судновласники та покупці віддають перевагу такій поставці малими суднами для перевезення нафти з Козьміно за короткі терміни: чим коротші рейси, тим частіше можна завантажувати наявні танкери", - пояснює видання.

При цьому, як додає агентство, із супертанкерами типу VLCC, на які вантажиться нафта в морі, наразі проблеми немає через спалах COVID в Китаї та скорочення попиту на них.

За даними видання, до такої схеми із перевантаженням нафти у морі залучені щонайменше дві китайські компанії - судновласник Cosco Shipping і трейдер Unipec.

Нагадаємо:

Китай веде переговори з РФ щодо закупівлі додаткових обсягів нафти для поповнення своїх стратегічних запасів.

Китай нарощує закупівлі нафти з РФ за вигідними цінами, заповнюючи вакуум, що залишився після західних покупців, які відмовляються від бізнесу з Росією після її вторгнення в Україну.

Читайте також: Світ без російських нафти та газу. Хто стане наступною "бензоколонкою"?

Економічна правда

"Економічна правда" тепер у Telegram. Ми відстежуємо, як швидко падає путінський режим, і які компанії приєднуються до бойкоту агресора. Підписатися можна тут

Китай Росія нафта