АМКУ застеріг операторів ринку пального від необґрунтованого підвищення цін

Понеділок, 19 квітня 2021, 20:45
 

В Антимонопольному комітеті застерегли операторів ринку бензину і дизпалива від антиконкурентних дій, що можуть негативно вплинути на ціни і наповнення ринку.

Про це у колонці для ЕП написала голова АМКУ Ольга Піщанська.

"У січні-березні цього року ми встановили факти подорожчання високооктанових бензинів та дизпалива. Проаналізували чинники, які впливають на формування роздрібних цін. І з’ясували, що ціни не корелюються із ринковими факторами.

У зазначений період курс долара США до гривні знизився на 2,8%, а середні ціни великого опту на дизпальне зросли на 9,4%. Однак на АЗС воно подорожчало на невиправдані 13%", - нагадала вона.

"Вже із 12 березня відповідні європейські котирування почали знижуватися. Цей фактор мав бути визначальним щодо формування внутрішніх роздрібних цін. Однак на українських АЗС вони надалі зростали.

Реклама:

25 березня АМКУ зреагував, надавши 10 ключовим учасникам ринку рекомендації. Насамперед - утриматися від порушення законодавства про захист економічної конкуренції та встановити роздрібні ціни на рівні, який відповідає об’єктивній ситуації. Наразі контролюємо, наскільки рекомендації буде враховано", - додала голова АМКУ.

Піщанська зазначила, що в АМКУ "будуть особливо прискіпливими", з огляду на нестабільну ситуацію із імпортом нафтопродуктів з Білорусі та РФ.

"Застерігаємо операторів від потенційних антиконкурентних дій, що можуть негативно вплинути на ціни і наповнення ринку.

Спроби створити штучний дефіцит, необґрунтовано підвищити вартість, встановити бар’єри у доступі до альтернативної інфраструктури, зокрема портів, є неприпустимими. Це - червоні лінії національної ваги. Вихід за них - неприпустимий. Антимонопольний комітет буде боротися за їхню недоторканість", - підкреслила Піщанська.

Читайте також: Паливні домовленості уряду та нафтотрейдерів: ціни знизились, але лише до травня

Економічна правда

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: