Українська правда

Гендиректор Wizz Air: Наразі ми працюємо на 25% від своїх можливостей

29 березня 2021, 12:40
 

Лоукостер Wizz Air наразі через пандемію COVID-19 працює приблизно на 25% від свої можливостей, у 2020 році компанія перевезла близько 9 мільйонів пасажирів порівняно з понад 40 мільйонами роком раніше.

Про це в інтерв'ю ЕП розповів CEO лоукостера Джозеф Вараді.

"COVID-19 мав величезний вплив на всю планету, а не тільки на окремі компанії. Весь світ потрапив у ситуацію, у якій до цього жодного разу не був. Авіаційна галузь зазнала серйозного вдару. Не тому, що люди не хочуть подорожувати. Гадаю, вони дуже хотіли б, але проблема полягає в обмеженнях від урядів.

Подорожі опинилися в повній залежності від урядових обмежень, перекриття кордонів та інших обмежувальних ініціатив. Влада закривала ресторани, бари, торгові центри, що дуже впливає на населення та бізнес", - заявив Вараді.

За його словами, компанія працює приблизно на 25% від своїх можливостей, але ситуація не така критична, як у 2020 році.

"Коли ковід ударив минулого березня, галузь зупинилася. У квітні 2020 року ми працювали тільки на 6%, у серпні цей показник відновився до 80%, у листопаді ми працювали на 21% порівняно з рівнем 2019 року.

Щодо хороших новин. Враховуючи нашу ліквідність, у найближчій перспективі, коли ринок повністю відкриється, ми зможемо продовжити інвестувати в своє майбутнє навіть під час пандемії. Ми відкрили 300 маршрутів, 16 баз, здійснили поставку 20 нових літаків та продовжуємо оновлювати своє обладнання", - додав керівник Wizz Air.

На питання, скільки часу знадобиться компанії для повного відновлення роботи, Вараді відповів, що щоб набрати темп з 0 до 100, треба три місяці.

"Це за умови, що уряди скасують усі обмеження, і люди зможуть вільно подорожувати. Я не очікую, що ми відновимося на 100% у найближчі місяці, але до літа ми зможемо працювати приблизно на 80% від своїх можливостей. Це і є нашою метою.

Уже зараз ми бачимо, що вакцинація дає свої плоди. Крім того, певні заходи дозволяють людям знову подорожувати. Ми очікуємо, що ближче до кінця 2021 року або на початку наступного ми зможемо працювати на 100%.

Проте це не стосується всієї галузі. Враховуючи нашу lowcost-модель та високу ліквідність, ми перебуваємо в унікальній позиції і зможемо вийти з цієї кризи набагато легше, ніж решта авіакомпаній. Якщо нам на відновлення знадобиться рік, то в решти компаній на це може піти три-чотири роки, а можливо, й усі п'ять", - пояснив він.

На питання, у чому секрет того, що фінансові результати Wizz Air набагато кращі, ніж у більшості конкурентів, CEO компанії відповів:

"Секрет у тому, що ми зустріли COVID-19 з набагато більшими грішми та ліквідністю, ніж інші компанії. Минулого березня у нас було близько 1,6 мільярда євро вільних коштів і навіть зараз ми маємо приблизно таку ж суму. Ми залучали гроші з ринку, але протягом цього періоду ліквідність була на дуже високому рівні.

Ми провели набагато кращу роботу, ніж наші конкуренти, які також мали великий запас коштів. Зараз очевидно, що наша лоукост-модель дозволяє нам утримувати витрати на найнижчому рівні по ринку і це дає нам значну конкурентну перевагу".

"Іншим цікавим аспектом є те, що ви насправді не бачите багатьох авіакомпаній, які зазнали невдач, ви не бачите, що багато авіакомпаній у цей період перестали працювати. Певною мірою ця пандемія є захистом для авіакомпаній, оскільки тепер вони можуть отримувати підтримку від своїх урядів та кредиторів.

Думаю, найближчим часом ми можемо стати свідками низки банкрутств на авіаринку, а ті компанії, які зможуть ефективно скоротити свої витрати, не тільки переживуть цю кризу, а й зможуть вийти з неї з вигодами для себе", - додав він.

"У 2020 році ми перевезли близько 9 мільйонів пасажирів порівняно з понад 40 мільйонами роком раніше, тому це значне падіння для нас. Очевидно, що через це ми зазнали значних фінансових втрат, у тому сенсі, що за цей період ми "спалили" багато коштів, однак інші компанії втратили ще більше.

Водночас ми не створюємо проблем з поверненням коштів клієнтам. Якщо рейс скасовується, ми змінюємо графік. У той же час клієнт має змогу в автоматичному режимі повернути кошти за квиток. Якщо ви потрапили в таку ситуацію і хочете повернути кошти, ви можете це зробити протягом семи днів", - розповів також Вараді.

На питання про фінансовий результат він відповів, що компанія ще не звітує про результати фінансового року, планує зробити це наприкінці березня.

"Зрозуміло, що 2020 рік був не найкращим, але важливо, що ми добре працювали з витратами, ефективно управляли бізнесом та своїми коштами.

Ми настільки стійкі, що навіть якщо завтра доведеться повністю припинити польоти, то ми будемо в грі ще мінімум два роки. Звичайно, я не припускаю сценарію, що ми перестанемо літати, але з ліквідністю у нас все добре", - додав керівник Wizz Air.

Детальніше читайте за посиланням: Керівник Wizz Air Джозеф Вараді: про ціни на квитки, плани щодо України та майбутні банкрутства

Економічна правда

Wizz Air компанії авіа