"Дизельгейт": вплив шкідливих вихлопів випробовували на людях
В Німеччині тестували вплив отруйного діоксиду азоту в різних концентраціях на здорових людей.
Про це пише DW з посиланням на Süddeutsche Zeitung.
Німецькі концерни Volkswagen, Daimler і BMW фінансували тести на людях, що проводилися Європейським дослідницьким об'єднанням із захисту навколишнього середовища і здоров'я в транспортному секторі.
Під час цих випробувань здорові люди з їх згоди піддавалися короткому впливу діоксиду азоту, що є однією з токсичних складових вихлопних газів дизельних двигунів, пишуть видання з посиланням на наявний в їх розпорядженні звіт EUGT за 2012-2015 роки.
Згідно з цими даними, в Університетській клініці Ахена були обстежені 25 осіб після того, як вони протягом декількох годин вдихали в різних концентраціях отруйний газ NO₂.
Результати цього дослідження були опубліковані в 2016 році.
Однак результати цього дослідження малоінформативні, заявив Томас Краус, глава об'єднання EUGT. По-перше, їх не можна переносити на все населення, а по-друге, діоксид азоту є лише однією з шкідливих для здоров'я складових дизельних вихлопів, пояснив він.
Кілька днів тому стало відомо про подібні тести, що проводилися на тваринах. Слідство у США повідомило про експерименти над мавпами, яких піддавали дії вихлопних газів дизельних двигунів.
Такі досліди проводилися з метою довести, що вихлопи сучасних дизельних автомобілів менш токсичні завдяки новим системам очистки. Дослідження проводилося американським інститутом Lovelace Respiratory Research на замовлення EUGT.
Керівництво Daimler і BMW заявило, що непричетні до проведення експериментів над мавпами.
У свою чергу концерн VW визнав такі тести помилкою і приніс вибачення.
"Ми переконані, що обрані тоді наукові методи неправильні. Було б краще з самого початку відмовитися від таких досліджень", - повідомив автомобілебудівник.
Лобістська група EUGT, яку фінансували VW, BMW і Daimler, була розпущена в 2017 році.
Вихлопи діоксиду азоту виявилися в центрі скандалу, що розгорівся більше двох років тому. В результаті ініційованих владою США у вересні 2015 року розслідувань керівництво Volkswagen було змушено визнати маніпуляції з показниками вихлопів дизельних автомобілів.
За даними концерну, в усьому світі було продано 11 мільйонів автомобілів, на які було встановлено програмне забезпечення, що дозволяло маніпулювати тестами на відповідність моторів екологічним стандартам.
Насправді забруднення відпрацьованими газами дизельних автомобілів VW в 40 разів перевищував допустимі норми.
Скандал викликав масове відкликання продукції концерну з ринку для усунення технічних фальсифікацій.
VW досяг з владою США угоди про штрафні та компенсаційні виплати на загальну суму понад 18 мільярдів доларів в рамках врегулювання скандалу. Однак міністерство юстиції США не має наміру відмовлятися від судового переслідування екс-менеджерів автоконцерну.