Російські банки перестають приймати вклади у громадян США
Деякі великі російські банки перестали відкривати вклади громадянам США.
Про це "Відомостям" розповіли топ-менеджери одного з держбанків і великого приватного банку.
Як повідомляється, не відкривають вклади американським громадянам Россельхозбанк (РСХБ), Сбєрбанк, "Уралсиб" і Промсвязьбанк.
Операціоніст в одному з відділень РСХБ повідомив, що з 1 липня банк не відкриває вклади американським громадянам, і попросив заповнити анкету, в тому числі відзначити пункт, що клієнт не має громадянства США.
Співробітник колл-центру Промсвязьбанку повідомив, що без російського паспорта відкрити вклад у банку неможливо.
Про те, що американським громадянам відмовляють Сбєрбанк і "Уралсиб", розповіли співробітники в їх відділеннях.
У колл-центрі Сбєрбанку повідомили, чи буде відкрито рахунок чи ні, вирішить банк після розгляду документів потенційного клієнта.
Піти на такий крок банки вирішили після згоди визнати американський закон FATCA (Foreign Account Tax Compliance Act).
По ньому банки зобов'язані розкривати податківцям США інформацію про рахунки американських платників податків - фізосіб і компаній.
Про клієнтів-фізосіб банки почали звітувати з 1 липня, а про компанії будуть з II кварталу 2015.
У разі якщо банки відмовляться передавати інформацію про американських платників податків, податкова служба США (IRS) при проведенні російським банком операції через коррахунок американського банку буде утримувати 30% від сум операцій американського клієнта.
За російським законом, дозволяючим передачу інформації податковим службам США, клієнт повинен дати згоду на відправку його даних податківцям. Якщо клієнт згоди не дає, банки можуть відмовитися працювати з ним.
Повідомляти податкові служби США погодилися всі банки, каже топ-менеджер великого приватного банку, але де-факто з початку липня багато банків перестали відкривати американцям рахунку.
"У нас не так багато американців серед загальної кількості клієнтів, - пояснює топ-менеджер одного з держбанків. - І простіше перестати їх обслуговувати, ніж по кожному випадку направляти інформацію податковим".
Це вимагає технічних та операційних змін - досить витратних, продовжує держбанкір, а в фондуванні частка таких клієнтів мала.
При цьому доля вже відкритих в даних банках вкладів неясна.