Українська правда

ТНК-BP хоче продавати в Україні литовське авіапальне

3 жовтня 2011, 10:13

У жовтні ТНК-BP закупить партію авіагасу Jet A-1 виробництва Мажейкяйського НПЗ (Литва).

Зараз в Україні сертифіковано лише пальне марки ТС-1 і РТ. "Ми закуповуємо невелику партію для сертифікації Jet A-1, а також сумішевого палива Jet A-1 з ТС-1/РТ в Українв. Це може зайняти 2-4 місяці", - уточнили в компанії, пише "Комерсант Україна".

ТНК-BP через дочірню компанію "ТНК-Авіа" продає авіапаливо в аеропортах "Бориспіль", "Київ", "Сімферополь", "Донецьк" та "Гостомель".

Про початок процедури сертифікації Jet A-1 виробництва Мажейкяйського НПЗ в Міненерго заявили місяць тому.

"Поява нового гравця дозволить наситити ринок паливом, яке дешевше виробленого на Кременчуцькому НПЗ",- пояснювали тоді в міністерстві.

У ТНК-BP заявили, що саме вони ініціювали цей процес. Правда, чи буде нове паливо дешевше ТС-1 або РТ, поки незрозуміло, відзначають в компанії.

Обсяг споживання авіагасу в Україні, за даними UPECO, становить близько 300-350 тисяч тонн на рік.

У 2010 році українські НПЗ виробили 338 тисяч тонн реактивного палива, з яких 153 тисячі тонн - "Укртатнафта", 141 тисячц тонн - Лисичанський НПЗ і 44 тисячі тонн - Одеський НПЗ - "Лукойл", з осені 2010 року завод не працює.

Також паливо постачалося з Новополоцького НПЗ (Білорусь), Волгоградського НПЗ (Росія, "Лукойл"), заводу Янос і Рязанської нафтопереробної компанії (Росія, ТНК).

У ТНК-BP кажуть, що вже провели переговори з Orlen Lietuva, а також аеропортами щодо можливості використання Jet A-1.

"Імпортувати ТЗ і РТ за прийнятними цінами виходить не завжди. Після того як виникли труднощі із закупівлею палива в Росії, ми співпрацюємо з Білоруссю, але там підвищують ціни. Тому ми хочемо мати можливість закуповувати альтернативне паливо в Європі", - кажуть у ТНК- BP.

Раніше в компанії заявляли, що з жовтня будуть змушені підвищити ціну авіапалива на внутрішньому ринку в середньому на 130 доларів за тонну, або на 15%.

Виробляти необхідний обсяг авіапалива в Україні зараз не виходить, відзначають в ТНК-ВР.

Справа в тому, що білоруські та російські НПЗ купують нафту без мита. При цьому експортне мито на вироблені в цих країнах нафтопродукти нижче експортного мита на нафту, яку платять українські НПЗ.

Тому обсяг переробки на вітчизняних заводах зараз падає. Крім того, авіапаливо є супутнім продуктом: із 100 тисяч тонн нафти виходить 12-15 тисяч тонн авіагасу, відзначали в ТНК-ВР.

Інші українські постачальники можуть скористатися можливістю імпортувати в Україну Jet A-1 з Литви, Болгарії чи Румунії, де також виробляють цей авіагас, відзначає аналітик UPECO Олександр Сіренко.

Втім, у компанії "Укртатнафта" кажуть, що поки не планують імпортувати паливо.

нафтопродукти авіація