Колесніков хоче впустити на авіаринок європейське пальне
Кабмін і Мінінфраструктури ініціювали отримання сертифікату на імпорт авіапалива марки Jet A-1 в липні.
"Поява нового гравця дозволить наситити ринок паливом, яке коштує дешевше за паливо з Кременчуцького НПЗ", - пише "Комерсант Україна" з посиланням на джерело.
За словами співрозмовника видання, гас планується поставляти з Мажейкяйського НПЗ литовської компанії Orlen Lietuva.
У прес-службі Orlen Lietuva відмовилися від коментарів, глава представництва компанії в Україні Ігор Майстренко не відповідав на телефонні дзвінки.
Orlen Lietuva - одна з найбільших нафтових компаній в Литві. Чистий прибуток у першому півріччі - 61 мільйонів доларів, доходи від продажів - 3,85 мільярда доларів.
Компанія належить польському концерну PKN Orlen. На українському ринку світлих нафтопродуктів компанія присутня близько 10 років, говорять учасники ринку.
Обсяг споживання авіаційного палива в Україні становить близько 300-350 тисяч тонн на рік, відзначають в консалтинговій компанії UPECO.
Паливо поставляється з Кременчуцького НПЗ - постачальники - "Укртатнафта" і "Кребо", з Волгоградського НПЗ - Росія; компанія "ЛУК-Авіа Ойл" і Лисичанського НПЗ - "ТНК-ВР-Авіа". Близько 50% ринку припадає на заправки в "Борисполі".
Прес-секретар "Міжнародних авіаліній України" Євгенія Сацька повідомила, що компанія закуповує паливо у компанії "ЛУК-Авіа Ойл".
"За якістю це паливо нас повністю влаштовує, - зазначила вона .- Але ми не вважаємо, що формула, за якою розраховується ціна, прозора. Якщо з'явиться альтернативний постачальник з гарним якісним паливом, ми готові розглянути можливість з ним працювати".
В "Аеросвіті" заявили, що вважають важливою як демонополізацію ринку авіаційного палива в регіонах, так і лібералізацію доступу суб'єктів ринку до паливозаправної інфраструктури "Борисполя".
Основну частку - понад 50% - в собівартості перевезень становить паливо, говорив раніше гендиректор авіакомпанії Windrose Володимир Каменчук.
А гендиректор IATA Джованні Бісіньяні зазначав, що вартість українського палива на 50% вища, ніж в будь-якому європейському аеропорту.
Постачальники авіапалива не бачать загрози для свого бізнесу в приході нового гравця.
Голова правління "Укртатнафти" Павло Овчаренко розповів, що компанія має довгострокові формульні контракти з авіаперевізниками та аеропортами.
Серед компаній, які заправляються паливом "Укртатнафти" - "АероСвіт", "Донбасаеро" і "Дніпроавіа".
"Ми будемо навіть раді тому, що на ринку з'явиться нова компанія. Це дозволить нам зняти звинувачення Антимонопольного комітету, який постійно проводить перевірки "ЛУК-Авіа Ойл'", - заявили в прес-службі "Лукойл".
На думку аналітика UPECO Олександра Сіренка, Orlen Lietuva стане ще одним гравцем на ринку, але продавати паливо буде за такими ж цінами, що й інші оператори.
"Присутність ще одного оператора буде знижувати можливість змови на ринку і таким чином зробить ціни більш конкурентними", - вважає директор консалтингової компанії "А95" Сергій Куюн.