Україна закупить найдорожчі контейнери - ЗМІ
Найбільший в Україні залізничний контейнерний оператор "Ліски" оновлює контейнерний парк.
До літа на підприємство надійдуть 800 нових 40-футових контейнерів, які компанія закупить у британської компанії Container Express Ltd за 6 мільйонів доларів, пише видання "Экономические известия".
Ринкові розцінки на такий рухомий склад у два рази нижче, хоча формально українське законодавство було дотримано.
Інформація про придбання ДП "Український державний центр транспортного сервісу "Ліски" нових контейнерів міститься в державному віснику держзакупівель.
Постачання продукції буде здійснюватися партіями і повинно бути завершена до червня цього року.
В останній раз оновлення парку відбувалося близько семи років тому, в той час як тільки в 2009-2010 роках обсяг перевезень "Ліски" у великотоннажних контейнерах виріс на 43%, говорить гендиректор компанії Максим Степанов.
Зношеність рухомого складу досягла критичних значень: ще в 2010 році списанню підлягали 87% парку 20-футових контейнерів і 34% парку 40-футових.
Оновлення парку провідним контейнерним оператором знайшло позитивні відгуки серед експертів. У Європі 40% всіх вантажів перевозяться саме в контейнерах, і українському оператору для забезпечення конкурентоспроможності на західних ринках необхідно як мінімум дотримуватися норм і стандартів європейських країн за якістю та технічними характеристиками рухомого складу.
З іншого боку, щире здивування учасників ринку викликала сума коштів, яка буде спрямована на цю модернізацію.
Виходячи з суми контракту, кожен контейнер обійдеться "Ліски" приблизно в 7,5 тисяч долара без ПДВ.
У той час як на світових ринках цей товар купується значно дешевше.
"Ціна контейнера на умовах франко завод у Шанхаї - не більше 2,2 тисячі долара за одиницю", - стверджує гендиректор російського дослідницького агентства Infranews Олексій Безбородов.
При цьому, підкреслює експерт, загальновідомим є факт, що в Європі не виробляються універсальні контейнери. Тому їх доставка з Британії, а не Китаю, що, безумовно, обійдеться дорожче, подвійно ставить під сумнів обґрунтованість вибору постачальника.
У відповідь на запит в "Ліски" пояснили, що відповідно до українського законодавства компанія оголосила тендер, на який подало заявки дві компанії, і переможцем було оголошено компанію з найбільш привабливою ціновою пропозицією.
Назвати другу компанію-учасника в "Ліски" відмовилися. Але керівник підприємства Максим Степанов пояснив, що для відповідності умовам тендеру компанія повинна була запропонувати нові контейнери, пофарбовані в корпоративні кольори "Ліски", з доставкою і без обов'язкової передоплати. Тому продавцем стала компанія, яка не є безпосереднім виробником контейнерів, а виступає лише постачальником.
Представник компанії, яка займається продажами контейнерів у Росії, також погоджується з тим, що ціни завищені.
"Вартість 40-футових контейнерів у Китаї - близько 3 тисяч доларів, високих Хай Кьюб - близько 3,3 тисячі долара, плюс / мінус 200 доларів. Доставка, як правило, здійснюється з попутним вантажем, таким чином, це приносить додатковий прибуток постачальника", - говорить співрозмовник, що попросив не називати його імені.
Він додає також, що забарвлення контейнерів у корпоративні кольори не потребує додаткових грошей, якщо обсяг замовлення більше 100 штук.