Українська правда

Україна закупить найдорожчі контейнери - ЗМІ

23 березня 2011, 10:23

Найбільший в Україні залізничний контейнерний оператор "Ліски" оновлює контейнерний парк.

До літа на підприємство надійдуть 800 нових 40-футових контейнерів, які компанія закупить у британської компанії Container Express Ltd за 6 мільйонів доларів, пише видання "Экономические известия".

Ринкові розцінки на такий рухомий склад у два рази нижче, хоча формально українське законодавство було дотримано.

Інформація про придбання ДП "Український державний центр транспортного сервісу "Ліски" нових контейнерів міститься в державному віснику держзакупівель.

Постачання продукції буде здійснюватися партіями і повинно бути завершена до червня цього року.

В останній раз оновлення парку відбувалося близько семи років тому, в той час як тільки в 2009-2010 роках обсяг перевезень "Ліски" у великотоннажних контейнерах виріс на 43%, говорить гендиректор компанії Максим Степанов.

Зношеність рухомого складу досягла критичних значень: ще в 2010 році списанню підлягали 87% парку 20-футових контейнерів і 34% парку 40-футових.

Оновлення парку провідним контейнерним оператором знайшло позитивні відгуки серед експертів. У Європі 40% всіх вантажів перевозяться саме в контейнерах, і українському оператору для забезпечення конкурентоспроможності на західних ринках необхідно як мінімум дотримуватися норм і стандартів європейських країн за якістю та технічними характеристиками рухомого складу.

З іншого боку, щире здивування учасників ринку викликала сума коштів, яка буде спрямована на цю модернізацію.

Виходячи з суми контракту, кожен контейнер обійдеться "Ліски" приблизно в 7,5 тисяч долара без ПДВ.

У той час як на світових ринках цей товар купується значно дешевше.

"Ціна контейнера на умовах франко завод у Шанхаї - не більше 2,2 тисячі долара за одиницю", - стверджує гендиректор російського дослідницького агентства Infranews Олексій Безбородов.

При цьому, підкреслює експерт, загальновідомим є факт, що в Європі не виробляються універсальні контейнери. Тому їх доставка з Британії, а не Китаю, що, безумовно, обійдеться дорожче, подвійно ставить під сумнів обґрунтованість вибору постачальника.

У відповідь на запит в "Ліски" пояснили, що відповідно до українського законодавства компанія оголосила тендер, на який подало заявки дві компанії, і переможцем було оголошено компанію з найбільш привабливою ціновою пропозицією.

Назвати другу компанію-учасника в "Ліски" відмовилися. Але керівник підприємства Максим Степанов пояснив, що для відповідності умовам тендеру компанія повинна була запропонувати нові контейнери, пофарбовані в корпоративні кольори "Ліски", з доставкою і без обов'язкової передоплати. Тому продавцем стала компанія, яка не є безпосереднім виробником контейнерів, а виступає лише постачальником.

Представник компанії, яка займається продажами контейнерів у Росії, також погоджується з тим, що ціни завищені.

"Вартість 40-футових контейнерів у Китаї - близько 3 тисяч доларів, високих Хай Кьюб - близько 3,3 тисячі долара, плюс / мінус 200 доларів. Доставка, як правило, здійснюється з попутним вантажем, таким чином, це приносить додатковий прибуток постачальника", - говорить співрозмовник, що попросив не називати його імені.

Він додає також, що забарвлення контейнерів у корпоративні кольори не потребує додаткових грошей, якщо обсяг замовлення більше 100 штук.

держзакупівлі корупція