Найбільший виробник олії почав блокаду ринку
Один з лідерів ринку соняшникової олії - компанія "Кернер" припинила відвантаження фасованої соняшникової олії.
Про це повідомляє ІА "АПК-Інформ" з посиланням на учасників ринку, передає "Дело".
За даними агентства, припинення відвантаження пов'язане з рішенням Антимонопольного комітету щодо порушення справу проти компанії.
Нагадаємо, що 21 січня АМКУ порушив справу проти компаній "Сантрейд", "Кернел-Трейд" та Пологівський ОЕЗ за ознаками зловживання монопольним становищем.
Ці компанії займають левову частку внутрішнього ринку соняшникової олії, на якому в кінці 2010 року істотно і одноразово зросли ціни.
В комітеті відзначили, що в даний час в Україні відсутні об'єктивні підстави для підвищення цін на дану продукцію.
У необгрунтованності зростання цін на олію впевнений і міністр агрополітики та продовольства Микола Присяжнюк.
"Для зростання цін на соняшникову олію немає підстав", - сказав він.
Швидше за все, якщо факт припинення відвантажень мав місце, то він лише частково пов'язано з діями АМКУ.
Можливо, компанія має намір піти на зустріч вимогам Комітету та знизити ціни.
Таким чином, припинення відвантажень пов'язано з формуванням нової цінової пропозиції.
У Комітеті спочатку заявили, що рішення про санкції до компаній буде прийматися в залежності від їх зговірливості.
"Буде мати значення, чи прислухаються компанії до рекомендацій комітету - в даному випадком знизити ціни, в залежності від їх дій буде прийматися рішення про штрафні санкції" - відзначили в АМКУ.
Причиною для претензій АМКУ стало подорожчання соняшникової олії в кінці 2010 року.
За короткий період з 20 грудня до 30 грудня ціни зросли на 8,9% - з 11,44 гривні до 12,46 гривні за 1 літр, у деяких регіонах вартість олії зросла до 16 гривень / літр.
Загальне зростання цін на соняшникову олію з початку маркетингового року становило 47%.
Комітет збентежила стрімкість процесу, так і його "одностайність", оскільки подорожчала продукція всіх компаній-фігурантів. При цьому об'єктивним причин, на думку відомства, для подорожчання не було, оскільки попит на внутрішньому ринку залишався стабільним і не міг спровокувати зростання цін.
Ємність внутрішнього ринку не змінюється протягом останніх років і становить близько 450 тис. тонн.
Учасники ринку пояснюють підвищення цін на олію подорожчанням сировини.