Українська правда

Столичні маршрутки можуть подорожчати до 6 гривень

15 грудня 2010, 12:40

Уже з початку 2011 року проїзд у маршрутці може скласти 4 грн., а під кінець року - 6 грн.

У цьому запевнив "Сегодня" глава Всеукраїнської асоціації автоперевізників Віталій Рева.

Як відомо, у понеділок кілька перевізників підняли ціни з 1,5-2 грн. до 2,5 грн. - тобто до максимального порога, установленого мерією.

Перевізники запевняють, що ціни будуть підвищувати, незалежно від того, чи буде згодна на це влада. За словами Реви, питання про підвищення може вирішитися з мерією "полюбовно": якщо влада дасть офіційне добро, то найдорожче по Києву буде їздити за 4 грн.

Другий варіант - примусовий і дорогий.

"За законом, приватникам дозволяється піднімати вартість проїзду без узгодження з мерією, якщо вони будуть платити ПДВ (зараз вони на спрощеному оподатковуванні.), якого при погодженості тарифу не вимагають. Відповідно, ціна проїзду буде більшою - до 6 гривень", - сказав Рева.

Ріст цін перевізники аргументують тим, що за останній рік підвищилася мінімальна зарплата і подорожчали пально-мастильні матеріали.

"За всіма прогнозами, паливо в наступному році буде коштувати всі 9 грн. Тоді ми взагалі почнемо працювати собі в збиток", - говорить директор однієї з фірм-перевізників, чиї маршрутки їздять по Оболоні.

Однак колишні маршрутники запевняють, що все це - байки для недосвідчених: "Які суми "роблять" щодня на цьому ринку - навіть сказати неможливо! Причому перевірити нереально - квитків же ніхто не дає пасажирам, ніде ніхто не звітує, скільки людей провіз, скільки годин працював".

Як розповіли перевізники, щоденний заробіток однієї маршрутки в Києві складає від 1000 до 1500 грн. З цих грошей водій забирає собі 200-300 грн., а інше віддає хазяїнові. Щоб заробити більше, маршрутники практично завжди не видають пасажирам проїзні квитки, так заробляючи повз касу.

Як розповів глава комісії Київради з транспорту Дмитро Олійник, перевізники часто виводять на маршрут більше заявлених машин. Скажімо, офіційно на маршруті працює 10, а реально може і до 30. Тобто весь прибуток від "зайвих" йде в кишеню власникові. У підсумку його доходи - сотні тисяч гривень.

У "Київпастрансі" розповіли, що всі їхні маршрутки цілком рентабельні, тому підвищувати ціну проїзду поки не збираються. Але при цьому було прийняте рішення закупити на наступний рік замість нових маршруток електротранспорт.

"Ми вже підписали контракти на покупку новеньких тролейбусів і трамваїв, адже за ними майбутнє дешевого громадського транспорту. Як не крути, але електрика дешевше бензину. Перші 77 тролейбусів одержимо вже днями", - сказав заступник директора Сергій Литвинов.

Українська правда. Київ

Київ транспорт