Соколовський: Україну змусять купувати більше газу
Злиття НАК "Нафтогаз України" і ВАТ "Газпром" за тією схемою, яку пропонує російська сторона, для України є неприйнятним.
Про це заявив експерт з енергетичних питань Богдан Соколовський в ефірі телеканалу ТВі.
"Російська сторона обіцяє нам передати як у спільне підприємство родовища на Ямалі і в Астраханській області. До речі, до цих родовищ проявляли інтерес декілька потужних західних кампаній, не таких майже збанкрутілих як наш НАК "Нафтогаз України". Але ці компанії відмовилися, оскільки виявилося, що добувати газ на Ямалі і в Астрахані не рентабельно і невигідно", - наголосив він.
"Насамперед, він за хімічним складом не той, який звикли використовувати у Європі, який придатний, екологічний більш-менш", - пояснив експерт.
За словами Соколовського, є також певні труднощі із російським законодавством: "легко видобути газ, і дуже важко його звідти транспортувати".
"І для нас, очевидно, не можуть бути пріоритетом родовища на Ямалі і на Астрахані. Україна має можливість вкладати гроші у розвиток власних родовищ, як на чорноморському шельфі, так і на суші, у альтернативні джерела, у ощадні технології", вважає він.
Соколовський зазначив, що можливо оцінка активів до певної міри була б вигідна Україні, але, на його думку, будь-який співучасник в управлінні газотранспортною системою України отримує контроль над економікою і українським народом.
"Контролювати через ГТС, в якій кількості отримує газ те чи інше підприємство, які люди, які регіони - це те, про що колись мріяли розвідки "ворожих" держав, і згодні були платити за це гроші. А зараз це обговорюється як якась манна небесна! Газотранспортна система України має бути виключно власністю України, оскільки це власність народу, це - своєрідний імунітет держави", - наголосив експерт.
На думку Соколовського допущення до управління українською газотранспортною системою будь-якого співучасника призведе до того, що Україну стимулюватимуть постійно збільшувати обсяги закупівлі газу за зниженими цінами, що призведе до деградації економіки держави.