Рахункова палата "накопала" на Мінтранс зловживань на 486 млн
Мінтрансзв'язку неефективно використало 486,1 млн. гривень, отриманих для реалізації бюджетної програми із закупівлі нових літаків у 2007-2009 роках та першому півріччі 2010 року.
Як повідомили в прес-службі Рахункової палати, авіаційний транспорт в Україну майже вичерпав свій ресурс - тільки 6% пасажирських літаків експлуатуються менше ніж п'ять років, повідомляє газета "Дело".
Через брак обігових коштів авіаційні підприємства не можуть закупити нові літаки. Для вирішення цієї проблеми у 2007 році Міністерством транспорту було створено державне лізингове підприємство "Лізингтехтранс".
При його допомозі повинні були закуповуватися літаки Ан-148 і в подальшому на конкурсній основі передаватися в лізинг авіаперевізникам.
Як було виявлено Рахунковою палатою за результатами проведеного аудиту, Мінтранс діяв неефективно при вирішенні цього питання і порушував вимоги чинного законодавства.
"Мета бюджетної програми - купівля літаків Ан-148 через державне лізингове підприємство - не досягається, а понесені держбюджетом витрати - 486,1 млн. гривень не порівнянні з отриманим результатом. За цей час замість шести літаків Ан-148 побудовано і передано замовнику лише два", - йдеться в повідомленні прес-служби.
Як зазначили аудитори, затверджена Кабміном у 2001 році Державна комплексна програма розвитку авіаційного транспорту на період до 2010 року та Програма фінансового оздоровлення підприємств авіаційного транспорту не визначають механізмів впровадження лізингових схем оновлення автопарку літаків.
У програмах навіть не йде мова про літак Ан-148. Крім того, Кабмін до цих пір не затвердив державну програму оновлення парку авіакомпаній літаками типу Ан-140 і Ан-148 на період до 2015 року.
А це було передбачено рішенням Ради національної безпеки і оборони ще у 2008 році.
Тому бюджетна програма "Придбання літаків Ан-148 через державне лізингове підприємство" Мінтрансзв'язку і Мінфін запровадили з порушенням вимог законодавства, а саме Бюджетного кодексу.