Українська правда

Україна суттєво відстає в розвитку транспортних мереж

1 липня 2010, 09:30

Через нерозвинутість транспортної інфраструктури країна втрачає мільярдні інвестиції.

Ці висновки містяться у дослідженні, яке у середу оприлюднив аналітично-дорадчий центр Програми розвитку ООН та ЄС "Блакитна стрічка", передає Deutsche Welle.

Експерти ООН та ЄС відзначають, що нині транспортний сектор в Україні задовольняє лише базові потреби економіки та населення у перевезеннях.

Застарілі автомагістралі та дороги вже не здатні витримати зростаючої кількості автомобілів.

Також експерти зазначають, що в Україні нині склалася неоднозначна конкуренція.

З одного боку повністю приватизований автомобільний і річковий транспорт, а з іншого залізниця, дорожнє господарство та морські порти, які перебувають цілковито у державній власності.

Це перешкоджає залучати у транспортну галузь приватні інвестиції, каже автор аналітичного звіту Тадеуш Сирийчик.

"В Україні є все, аби започаткувати реформи транспортної галузі. Відставання з їхнім впровадженням може дуже дорого коштувати країні", - зазначає він.

Експерти радять українському уряду зробити цю галузь більш відкритою для інвесторів, зокрема трансформувати "Укрзалізницю" у акціонерне товариство і дати можливість інвестувати приватний капітал у рухомий склад залізниці, адже цим транспортом в Україні перевозять 60% всіх вантажів, коли у ЄС лише 8% перевезень здійснює залізниця.

Витрати радять перекласти на пасажирів, але задля їхнього ж блага

Також експерт упевнений, що українські авіакомпанії мають об'єднатися в альянси, аби конкурувати на ринку авіаперевезень зі світовими авіаперевізниками.

Тоді б споживачі отримали якісніші і доступніші послуги.

Також автори звіту наголошують, що саме пасажири мали б платили в Україні за утримання доріг, забруднення довкілля та за ліквідацію наслідків ДТП.

Почати аналітики радять українській владі зі складення Генплану розвитку транспортної галузі, аби всі його пункти відповідали європейським вимогам.

Євросоюз транспорт ООН