Україна суттєво відстає в розвитку транспортних мереж
Через нерозвинутість транспортної інфраструктури країна втрачає мільярдні інвестиції.
Ці висновки містяться у дослідженні, яке у середу оприлюднив аналітично-дорадчий центр Програми розвитку ООН та ЄС "Блакитна стрічка", передає Deutsche Welle.
Експерти ООН та ЄС відзначають, що нині транспортний сектор в Україні задовольняє лише базові потреби економіки та населення у перевезеннях.
Застарілі автомагістралі та дороги вже не здатні витримати зростаючої кількості автомобілів.
Також експерти зазначають, що в Україні нині склалася неоднозначна конкуренція.
З одного боку повністю приватизований автомобільний і річковий транспорт, а з іншого залізниця, дорожнє господарство та морські порти, які перебувають цілковито у державній власності.
Це перешкоджає залучати у транспортну галузь приватні інвестиції, каже автор аналітичного звіту Тадеуш Сирийчик.
"В Україні є все, аби започаткувати реформи транспортної галузі. Відставання з їхнім впровадженням може дуже дорого коштувати країні", - зазначає він.
Експерти радять українському уряду зробити цю галузь більш відкритою для інвесторів, зокрема трансформувати "Укрзалізницю" у акціонерне товариство і дати можливість інвестувати приватний капітал у рухомий склад залізниці, адже цим транспортом в Україні перевозять 60% всіх вантажів, коли у ЄС лише 8% перевезень здійснює залізниця.
Витрати радять перекласти на пасажирів, але задля їхнього ж блага
Також експерт упевнений, що українські авіакомпанії мають об'єднатися в альянси, аби конкурувати на ринку авіаперевезень зі світовими авіаперевізниками.
Тоді б споживачі отримали якісніші і доступніші послуги.
Також автори звіту наголошують, що саме пасажири мали б платили в Україні за утримання доріг, забруднення довкілля та за ліквідацію наслідків ДТП.
Почати аналітики радять українській владі зі складення Генплану розвитку транспортної галузі, аби всі його пункти відповідали європейським вимогам.