Поза межами можливого. Відвідайте щорічну премію УП 100

Економічна дипломатія України не витримує конкуренції

Субота, 11 липня 2009, 16:21

Українська економічна дипломатія багато в чому неконкурентоспроможна в порівнянні з західними через відсутність належного фінансування.

Про це пише доктор економічних наук, професор Олександр Шаров у статті для газети "Дзеркало тижня".

За його словами, у світі на утримання одного економічного дипломата витрачають у середньому 250 тис. доларів на рік.

У той же час в Україні на утримання одного співробітника торгово-економічних місій, за даними Рахункової палати, іде близько 100 тисяч.

Реклама:

"Тобто мінімум (для самого дипломата) ми даємо, а на те, що треба для ефективної роботи, уже як би і не вистачає. У результаті, заощаджуючи кілька мільйонів, ми втрачаємо мільярди. Що і відбивається в дефіциті нашого торговельного балансу", - підкреслив експерт.

Цитуючи слова посла України в США Олега Шамшура, учений зазначив, що тим часом у США, незважаючи на кризу, витрати на дипломатію планують збільшити на 25%.

"Логіка проста: коли на фронті ускладнюється ситуація, першою справою зміцнюють розвідку", - пояснив він.

Шаров нагадав, що через недофінансування, українська дипломатія в цілому, і економічна особливо, не може, залучити кваліфіковані молоді кадри, а також домогтися високої мобільності своїх співробітників за кордоном, щоб забезпечити їм можливість не тільки "сидіти" у столицях і зустрічати там приїжджаючі високі делегації, але і бачити реальне життя країни перебування.

Через ту саму причину українські дипломати не можуть установити довірчі, неформальні контакти, які вимагають і неформальних форм спілкування, одержати широкий доступ до джерел чужої інформації (хоча б платних спеціалізованих веб-сайтів) і забезпечити належний рівень поширення своєї.

Він також додав, що існують значні проблеми й у використанні сучасних засобів оргтехніки і комунікації.

"Але ж це все є в наших конкурентів закордоном. Треба ж розуміти, що можливість, упущена нашими економічними дипломатами, негайно використовується представниками країн, які можуть надати аналогічну продукцію або послуги: літаки, ракети, металопродукцію, зерно, будівельні роботи, нанотехнології", - констатував учений.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: