Значні інвестиції в ГТС можуть завалити "Нафтогаз"?
Рейтингове агентство Fitch Ratings заявило у середу, що значні інвестиції й реформа газотранспортної системи НАК "Нафтогаз України" у рамках угоди між ЄС і Україною в кращому разі можуть мати нейтральний вплив на кредитоспроможність компанії.
Про повідомляє агентство "УНІАН" з посиланням на заяву Fitch Ratings.
У повідомленні наголошується, що запропоновані зміни можуть підвищити прозорість, ефективність і стабільність транзитних операцій "Нафтогазу", проте після збільшення капітальних вкладень може істотно зрости консолідований левередж, і збережуться основні проблеми кредитоспроможності, такі, як розрив між вартістю газу й тарифами в країні.
Газотранспортна система з відкритим доступом, яка працює на основі недискримінаційних умов і ціноутворення значно збільшила б прозорість "Нафтогазу", який одержав майже половину виручки за 2007 рік від транзиту газу.
Проте, залежно від структури потенційного кредитування з боку міжнародних фінансових організацій, вплив на левередж "Нафтогазу" може бути настільки значним, що, можливо, стане противагою будь-яким позитивним моментам від реформи газотранспортної системи з погіршенням кредитоспроможності компанії.
Директива ЄС від 2003 року не вимагає розділення власності, й Fitch очікує, що при розділенні у функціональному й правовому плані "Укртрансгаз" залишиться повністю консолідованою структурою.
При нових капвкладеннях у розмірі 5,55 млрд. доларів, що фінансуються за рахунок запозичень, загальний борг "Нафтогазу" зріс би більш ніж у 4 рази щодо рівня кінця 2007 року, істотно підвищивши левередж компанії.
Більш того, не очікується, що основні проблеми кредитоспроможності, такі як неадекватні внутрішні тарифи на газ і прострочення платежів із боку муніципальних споживачів, будуть вирішені за рахунок покращення роботи газотранспортної системи.
Fitch не прогнозує будь-якого впливу на кредитоспроможність із боку можливих інвестицій та реорганізації "Укртрансгазу" до 2011 року.
Будь-які конкретні зміни залежатимуть від ухвалення й реалізації нового газового законодавства України, а президентські вибори 2010 року, ймовірно, уповільнять цей процес.
Більше того, ВАТ "Газпром" і російський прем`єр Володимир Путін висловили незадоволення тим, що рамкова угода між ЄК і Україною не передбачає участі Росії.
Це дає підстави припускати, що в майбутньому будуть потрібні певні переговори з російськими партнерами, що перешкоджатиме швидкій реалізації інвестиційної програми й реформ в "Укртрансгазі", зазначає Fitch.