Радянську авіатехніку сертифікуватимуть за міжнародними стандартами – Державіаслужба
Державна авіаційна служба України оновлює та приводить у відповідність нормативно-правову базу, яка у тому числі визначає порядок експлуатації повітряних суден радянського походження на території України.
Про це йдеться у прес-релізі Державної авіаційної служби.
За словами в.о. Голови Державіаслужби Данііла Меньшикова, "окремі рішення, ухвалені попереднім керівництвом Державіаслужби призвели до відхилення від національних процедур супроводу та сертифікації вертольотів типу Ми-8МТВ". Відтак, виникла необхідність актуалізувати відповідний документ (ДС-10).
Окремі рішення, ухвалені раніше, призвели також до застосування обмежених сертифікатів льотної придатності передбачених процедурою SAS, введеною для повітряних суден, залучених до міжнародних місій, говориться у повідомленні.
SAS (specific airworthiness specifications) – інструмент, який у міжнародній практиці застосовують до повітряних суден, що більше не мають повноцінного супроводу, але тимчасово допускаються до обмеженої експлуатації за спеціальними вимогами безпеки.
У випадку з українськими вертольотами Ми‑8МТВ, які залучаються до міжнародних місій, застосування SAS категорично не відповідає їх реальному статусу, запевняють у Державіаслужбі.
"Цей інструмент також не відповідає вимогам ICAO, є неприйнятним для операцій у місіях ООН, шкодить діяльності українських виробників, розробників, ремонтних організацій експлуатантів, створює правову сіру зону щодо льотної придатності повітряних суден, ставить під загрозу цілу галузь, контракти, робочі місця та несе репутаційні загрози для держави", – говориться у повідомленні.
Це створює ризики для подальшої участі українських авіакомпаній у міжнародних миротворчих та гуманітарних операціях, які приносять прибуток компаніям та державі, зазначають у Державіаслужбі.
Державіаслужба ініціювала офіційне відновлення та актуалізацію ДС-10, включно з визначенням чітких процедур супроводу та сертифікації повітряних суден радянського типу.
Держорган також переглядає практики, щоб синхронізувати національні процедури із вимогами ІCАО.
Нагадаємо:
Раніше повідомлялося, що дочірня компанія ДП "Антонов" починає будівництво ангару для технічного обслуговування літаків в аеропорту Лейпцигу у Німеччині.
Ісландський лоукостер Play передав частину свого парку українській авіакомпанії SkyUp, яка в умовах війни працює з європейських хабів. Літаки ісландського лоукостера PLAY змінили забарвлення, реєстрацію і тепер виконують польоти для SkyUp – авіакомпанії з українським корінням.
Також раніше повідомлялося, що українська авіакомпанія "XENA", яка спеціалізується на повітряному пожежогасінні, оголосила про плани розширення свого флоту у зв'язку з активною участю в європейських тендерах.
Раніше повідомлялося, що народні депутати подали правки до законопроєктів про створення Defence City, щоб авіабудівні підприємства отримали такі ж преференції, як і інші учасники оборонно-промислового комплексу, щоб розвивати авіаційну спроможність України.
Пропозиції представників українського авіапрому щодо включення до Defence City враховані частково. Українська авіаційна спільнота наполягала, аби в рамках ініціативи були враховані інтереси галузі, адже її розвиток нерозривно пов'язаний з ОПК.