АМПУ за 5,5 мільйонів євро замовила румунам буксир
ДП "Адміністрація морських портів України" за результатами тендеру замовило компанії "SC Severnav SA" (Румунія) буксир-штовхач для річки Дунай за 5,51 млн євро, або 245,78 млн грн без ПДВ.
Про це пише сайт "Наші гроші".
"За 16 місяців у Рені мають поставити буксир-штовхач із запчастинами, інструментами та витратними матеріалами для технічного обслуговування і ремонту та надати послуги із навчання для шести працівників", – говориться у повідомленні.
Аванс становить 40%, а решту оплатять після поставки
Буксир призначений для маневрування з несамохідними баржами на Дунаї, виконання функцій пожежно-рятувального судна, надання допомоги суднам у зимовий період тощо.
Судно із двома дизельними двигунами повинно бути довжиною максимум 31 м, шириною максимум 12 м, висотою по борту максимум 3 м, осадкою максимум 1,80 м та водотоннажністю максимум 400 т. Загальний дедвейт має становити мінімум 50 т при осадці 1,80 м.
Спрощену закупівлю провели за правилами і за кошти Міжнародного банку реконструкції та розвитку (МБРР, одна з інституцій Світового банку).
Україна отримала фінансування від МБРР, який діє як адміністратор Цільового фонду підтримки, відновлення, відбудови та реформування України (URTF), на проєкт "Відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення" (RELINC).
АМПУ є виконавчою агенцією компонента "Розширення критичних логістичних ланцюгів річки Дунай" цього проєкту.
ТОВ "Нібулон" пропонувало буксир проєкту 121М виробництва ТОВ "Суднобудівно-судноремонтний ремонтний завод "Нібулон" дешевше – за $3,50 млн, однак його відхилили.
"У повідомленні про присудження контракту причина відхилення суперника стисла: "пропозиція не відповідає вимогам запиту на пропозиції", –пише сайт.
"Нібулон" просив змінити вимогу щодо досвіду, говориться у публікації.
Йдеться про умову, щоб учасник-виробник мав підтвердити досвід будівництва і постачання мінімум трьох буксирів-штовхачів або інших подібних чи складніших самохідних суден, самостійно або у складі іншого підприємства, на виробничих потужностях цього підприємства протягом 10 років до кінцевого строку подання цінової пропозиції.
Замовник відмовився, мовляв, це може призвести до застарілого досвіду.
Ще потрібно було надати фінансову звітність за п'ять років до кінцевого строку подання цінової пропозиції.
Постачальник мав продемонструвати, що він досяг середньорічного обороту щонайменше $9 млн, розрахованого як загальна сума сертифікованих платежів за контрактами, що діють та/або завершені протягом останніх трьох років, поділена на три.
СП "Нібулон" розрахувало такий оборот $500,03 млн, а "SC Severnav SA" – $22,62 млн.
"ССЗ "Нібулон" просив зменшити вимогу щодо обороту до $4 млн. Замовник відмовився, мовляв, такий оборот не є репрезентативним для бізнесу, здатного виконати проект такого масштабу та відповідати необхідним технічним та якісним стандартам.
Крім того, всі основні компоненти пропонованого буксира-штовхача мали бути показані як такі, що використовують зрілу технологію, тобто вони пройшли типові випробування та успішно експлуатуються із принесенням доходу протягом щонайменше одного року.
"Протокол відхилення не опубліковано, тому достеменно невідомо, чому саме відхилили СП "Нібулон". Можливо, тому, що воно було замовником усіх трьох вказаних буксирів, а отже, підтвердило належний досвід тільки для виробника "ССЗ "Нібулон", а для себе – ні", – пише сайт.
"SC Severnav SA" має статутний капітал 22,42 млн леїв.
Її основними акціонерами є "Beo Trade Com SRL" (41,84%, директором є заступник голови ради директорів "SC Severnav SA" Aleksandar Stanojevic), гендиректор і голова ради директорів Constantin Georgescu (29,97%) та румунська державна вантажна залізнична компанія "CFR Marfa" (16,33%).
Миколаївський "Нібулон" належить Андрію Вадатурському, колишньому нардепу (2014-2019 роки) від фракції партії "Блок Петра Порошенка", який вийшов із неї в 2016 році, зазначено у повідомленні.
Нагадаємо:
Раніше Адміністрація морських портів України оголосила міжнародний тендер на придбання нового багатофункціонального судна, яке прибиратиме нафтопродукти з поверхні води та виконуватиме інші завдання.
Ввечері 23 липня на Дунаї вибухнуло судно-земснаряд філії "Дельта-лоцман" держпідприємства "Адміністрація морських портів України". Судно перебувало на гирлі Бистре для проведення планових робіт із 11-ма членами екіпажу. Внаслідок вибуху загинули троє працівників АМПУ.
Земснаряд "Інгульський", який раніше отримав пошкодження під час роботи у гирлі Бистре, підняли з дна. Судно направлено на технічне обстеження, за результатами якого буде визначено обсяги та порядок проведення ремонтних робіт".
Раніше Ізмаїльська філія ДП "Адміністрація морських портів України" за результатами тендеру замовила турецькій Onur Marine Gemi днопоглиблення майже на 46 млн грн без ПДВ.
Також повідомлялося, що "Дельта-лоцман", філія АМПУ, за результатами тендеру замовила ТОВ "Верф "Чорноморські яхти" катер за 132,00 млн грн. Імпортна складова становить 78,00 млн грн.