Українська правда
Перспективи для інвестицій всередині країни

"Будемо їздити на жигулях": з чим залишаться росіяни після вторгнення в Україну

Будемо їздити на жигулях: з чим залишаться росіяни після вторгнення в Україну
Getty Images

Росія ризикує зовсім залишитися без автомобілів. Ключові автовиробники тікають з країни, а російський ринок без імпортних складових стабільно працювати не зможе.

На тлі безпрецедентної кризи у світовій автопромисловості Росія ризикує зовсім залишитися без автомобілів. Ключові автовиробники покидають її ринок, а заводи в країні не можуть стабільно працювати.

Продажі автомобілів у диктаторську Росію вже призупинили Audi, Jaguar, Land Rover, BMW, Mercedes, Citroen, General Motors та Skoda. Політичний тиск західних країн, нестабільність валюти та проблеми з ланцюгами постачань роблять неможливим швидке відновлення ринку.

Імпортозаміщення не стане панацеєю для росіян. З проблемами всередині країни зіткнулися більшість автомобільних заводів.

Компанії "АвтоВАЗ", Renault, Volvo, Hyundai уже призупиняють виробництво на російських заводах. Проблема – у нестачі деталей, які постачали через Україну, та в обмеженні постачань із західних країн.

Якщо "АвтоВАЗ" залишиться без французьких деталей, то завод зможе випускати лише стару модель "Нива", пише видання Autoconsulting.

З 1 березня ця компанія вже підвищила ціни на нові автомобілі на 15%, що є найбільшим в історії одномоментним подорожчанням.

Повернення до радянських автомобілів

За даними Washingtonpost, найбільший у світі виробник напівпровідників TSMC вже зупинив постачання своєї продукції до країни-агресора.

Аналогічні санкції очікують російські компанії і з боку таких технологічно розвинутих країн як Японія та США. Це змусить обмежити кількість та якість технологій в автомобілях.

"Ми ризикуємо залишитися в автомобільному минулому – нові моделі автомобілів просто не надходитимуть у продаж. Заводи почнуть оновлювати свої модельні лінійки з частотою ВАЗів часів СРСР. Тобто фактично обмежуватися лише рестайлінгом тієї чи іншої глибини.

Якщо буде ембарго на постачання напівпровідників, то вітчизняний авторинок швидко перетвориться на ринок уживаних авто", – пише російський журнал "За рулем".

Зараз "АвтоВАЗ" розробляє варіанти для диверсифікації. Виробляти мікроелектроніку самотужки – дуже важко. Заводи з виробництва напівпровідників вимагають великих інвестицій, часу та стабільності.

Інший варіант – налагодити постачання з Китаю. Однак китайцям через світову кризу самим не вистачає напівпровідників, і першочергово Піднебесна забезпечуватиме власні потреби.

На підприємствах "АвтоВАЗ" працює понад 35 тис людей. Щороку компанія випускає близько 350 тис автомобілів. Близько 57% російських авто вийшли із заводів цієї компанії. Тепер автогігант ризикує зіткнутися з найгіршою в історії кризою.

66% концерну належать французькій компанії Renault, яка вже зупиняла виробництво через дефіцит напівпровідників.

На думку експертів Motor.ru, якщо французький власник вийде з бізнесу, заводи зможуть збирати лише дві моделі: Niva Legend та Niva Travel.

Зростання цін на нові автомобілі стає неминучим. Ажіотажний попит триматиметься навіть на вторинному ринку, адже всі чекатимуть підвищення цін та відсутності асортименту.

Водночас можливості для купівлі наявних автомобілів для звичайних людей зменшуються.

Різке підвищення облікової ставки центральним банком країни-агресора призвело до зростання ставки споживчих кредитів у два рази, що зробить позики на нові автомобілі недоступними для багатьох громадян.

"Усі запчастини стоять на стопі на складах. Нічого замовити та купити неможливо. Ось реалії сьогоднішнього авторинку.

У великих західних компаній зараз велика проблема. Вони вклали в заводи в Росії мільярди доларів, а зараз їх ставлять в умови, коли неможливо працювати.

Не хочу навіть говорити, що ми невдовзі будемо їздити на жигулях. Це повне безумство", – сказав російський автоблогер Ерік Кітуашвілі.

Росія Путін авторинок