Єремеєву не дали наповнити держрезерв
З грудня 2014 року держава не може придбати 18 тис тонн пального. На заваді стоять учасники торгів, які оскаржують закупівлю в Антимонопольному комітеті.
З грудня 2014 року Державне агентство резерву України не може купити на тендері 18 тис тонн дизельного пального.
На заваді стоять учасники торгів, які оскаржують закупівлю в Антимонопольному комітеті.
5 травня 2015 року АМКУ зареєстрував уже третю скаргу за останні чотири місяці на дії посадових осіб Держрезерву.
Оскаржила закупівлю дніпропетровська фірма ТОВ "Трейд коммодіті".
Попередньо переможцем визнане ТОВ "Вог аеро джет", яке входить у групу "Континіум" народного депутата Ігоря Єремеєва.
Скарга поставила на паузу підписання контракту на 431,46 млн грн між Держрезервом та компанією депутата.
Надзвичайна ситуація
Уперше Держрезерв оголосив тендер на постачання пального 31 грудня 2014 року. У лютому торги повинні були завершитися підписанням контракту.
До 1 травня 2015 року пальне мало бути відправлене на Житомирщину в цистерни держкомбінату "Рекорд" на зберігання до виникнення масштабних надзвичайних ситуацій. Втім, не склалося.
3 лютого 2015 року АМКУ повідомив про скаргу на антиконкурентні дії Держрезерву від маловідомого ТОВ "Євронафтопром", яке зареєстрували у липні 2014 року. Новачок на ринку держзакупівель скаржився, що відомство вимагає від учасників документи, які підтверджують досвід діяльності фірми у 2013-2014 роках.
Таким чином, обмежується доступ компаній, зареєстрованих після 2013 року. Втім, АМКУ не задовольнив оскарження. Друга скарга надійшла від юристів відомої компанії "ОККО-бізнес контракт", та спеціалісти Антимонопольного комітету відхилили її через порушення правил подачі скарги.
5 травня "Вісник державних закупівель" сповістив, що Держрезерв за результатами відкритих торгів акцептував пропозицію ТОВ "Вог аеро джет" на постачання 18 тис тонн дизпального вартістю 431,46 млн грн. Згідно з чинним законодавством договір про закупівлю мав бути підписаний після 15 травня.
Крім згаданої компанії, у конкурсі брали участь ще три ТОВ: "Трейд коммодіті", "Нафтахімтрейд" та "Поділля промпостач". Якщо два останні товариства надали вищі ціни від пропозиції "Вог аеро джет", то "Трейд" запропонувало 413,1 млн грн, тобто на 18,36 млн грн менше.
Однак найнижчу цифру відхилили, бо представники "Трейд коммодіті" надали копії договорів російською мовою. "Ми іншого рішення не могли прийняти. Ми працюємо за законом", - пояснив заступник голови Держрезерву Сергій Варламов.
"Нафтахімтрейд" викинули з торгів через брак деяких довідок. Тож на етапі оцінки пропозицій залишилося два ТОВ: підконтрольне народному депутату Ігорю Єремеєву "Вог аеро джет" та маловідоме "Поділля промпостач".
Фото auto.ria.com |
В часи попередньої влади під час багатомільйонних тендерів розпорядники бюджетних коштів за певний відсоток часто вступали в змову з двома фірмами задля уявної конкуренції. Всіх інших, навіть з нижчими цінами, викидали з торгів.
Експертним середовищем пройшла чутка, що менеджери Держрезерву вирішили заробити на бюджетному потоці.
Цукрові королі та м'ясники
"Поділля промпостач" засноване восени 2013 року у смт. Війтівці на Хмельниччині Володимиром Павенським та Мариною Ставською.
За інформацією журналістів "Наших грошей", Павенський донедавна працював у структурах Віктора Іванчика та росіянина Валерія Короткова, яких називають цукровими королями України. Ставська відома як співзасновниця кількох фірм, які отримували контракти від Держрезерву, Аграрного фонду та Міноборони.
Вже восени 2014 року молодій фірмі "Поділля промпостач" пощастило укласти два контракти з Державною пенітенціарною службою України вартістю понад 28 млн грн на постачання цукру та рибних консервів.
В кінці березня 2015 року "Поділля" отримало контракт Держрезерву на постачання консерви з яловичини вартістю понад 20 млн грн. В інтернеті можна знайти оголошення, де Ставська пропонує продукти харчування на продаж.
Може скластися враження, що постачальника харчу "Поділля промпостач" задіяли як спаринг-партнера для імітації конкуренції з паливним флагманом "Вог аеро джет". Однак Ставська спростувала будь-які підозри.
"Компанії, у яких я директор, вигравали паливні тендери Міноборони та успішно поставляли паливо", - повідомила вона і підкреслила, що "Поділля промпостач" - багатопланове підприємство.
Ставській вторить заступник голови Держрезерву. На думку Варламова, фірма подалася на тендер, аби виграти бюджетні гроші, та її підвела висока ціна. "У них була невигідна пропозиція, тому у нас інший переможець", - сказав Варламов.
Генеральний директор "Вог аеро джет" Сергій Корецький також заперечує будь-які відносини з "Поділлям промпостач".
Коли держава поповнить резерви
Засідання Антимонопольного комітету, на якому будуть розглядати скаргу стосовно закупівлі Держрезерву, призначене на 10 червня. Представники "Трейд коммодіті" не надали інформацію, що саме оскаржують.
Фото openlviv.net |
За словами Варламова, угода з "Вог аеро джет" - на паузі. Держрезерв підпише контракт тільки після відхилення претензій "Трейд коммодіті". Таким чином, запаси пального розпочнуть поповнюватися не раніше липня.
Якщо АМКУ підтримає скаргу, Держрезерв буде змушений оголосити нові закупівлі, які також можуть розтягнутися на два-чотири місяці. Відтак, товар потрапить в резерв не раніше вересня, а уряд залишиться без пального.
У будь-якому разі "Вог аеро джет" треба готуватися до жорстких переговорів. Як запевнив Варламов, Держрезерв прийняв рішення: якщо право на контракт отримає "Вог", державна структура буде наполягати на зниженні ціни, аби зняти будь-які спірні питання. Причому прецедент вже є.
Як відомо, недавно, Міноборони вдалося переконати фірму "ОККО" знизити на 25% пропозицію для Збройних сил України після акцепту ціни. За словами Корецького, він теж готовий переглянути пропозицію, але не може повідомити розмір знижки, бо термін підписання контракту ще не відомий.
Гліб Канєвський, експерт Центру політичних студій та аналітики