Тимошенко й Вінський розсварилися через "Укрзалізницю"?
Підґрунтям конфлікту міністра транспорту й зв'язку Йосипа Вінського та прем'єр-міністра Юлії Тимошенко була не тільки політика, але й бізнес.
Зокрема йдеться про спроби Вінського форсувати процес акціонування "Укрзалізниці", пише газета "Дело", посилаючись на документи.
Ці документи свідчать, що міністр транспорту активно лобіював акціонування "Укрзалізниці" і відчуження її непрофільних активів. Йдеться про сім підприємств: Гниваньський завод спецзалізобетону, Коростеньський завод залізобетонних шпал, Дніпропетровський тепловозоремонтний завод, Запорізький електровозоремонтний завод, Київський електровагоноремонтний завод, Київський електротехнічний завод "Транссигнал" і Львівський локомотиворемонтний завод.
Вінський нібито в письмовій формі вимагав від прем'єр-міністра передати ці компанії на баланс його міністерства.
Міністр відкрито критикував Тимошенко за те, що вона 15 квітня перевела ці підприємства на баланс "Укрзалізниці". У своєму зверненні до прем'єра від 22 квітня він виклав усі претензії до Тимошенко.
"Ухвалення рішення від 18.04.09 р. (про передачу семи заводів "Укрзалізниці") є неприпустимим, а введення в оману вищого керівництва держави з метою реалізації своїх корисливих інтересів у залізничному транспорті, яке останнім часом має місце у вашому оточенні, може взагалі розцінюватися як зумисне завдання шкоди інтересам держави в цілому", - пише Вінський.
Передача 7 держпідприємств у безпосереднє відання Мінтрансу була частиною Програми реформування залізничного транспорту, впровадження якої лобіював Вінський.
Однак Кабмін усіляко блокував ухвалення програми, відмовляючись приймати відповідні постанови і наполягаючи на розробці законопроекту. Це підтверджує інший лист від 5 червня 2009 року, пише видання.
Цього разу до Тимошенко звернувся голова парламентського комітету з питань транспорту й зв'язку, "регіонал" Володимир Козак. У листі він повідомив прем'єр-міністру, що на адресу голови Верховної Ради Володимира Литвина надійшов лист від Вінського. У ньому міністр просив спікера (в обхід прем'єра) сприяти прискоренню вирішення питання про прийняття Кабміном Програми ринкової трансформації залізниці.
Профільний комітет, розглянувши цю програму, жорстко її розкритикував. Зокрема, депутатам не сподобалася ідея створення на першому етапі єдиного суб'єкта господарювання у формі держпідприємства. "Це призведе до управлінського колапсу і соціального вибуху внаслідок наміру позбутися від непрофільної інфраструктури", - писав Козак Тимошенко.
У той же час соратник Вінського Володимир Каплієнко, який разом із міністром у середу вийшов із партії "Батьківщина", захищає намір Вінського реформувати залізницю. Він визнає й політичну складову в цьому питанні.
"Перший конфлікт між Вінським і Тимошенко саме й виник на ґрунті того, що Вінський не міг як міністр впливати на одне з найбільших підприємств галузі - "Укрзалізницю", - каже Каплієнко.
За його словами, причиною виникнення такої ситуації послужило призначення на посаду гендиректора "Укрзалізниці" члена Блоку Литвина Михайла Костюка. "Конфлікт розгорівся в результаті того, що там з'явилися люди з груп Володимира Литвина і Василя Хмельницького, які не дозволяли міністру здійснювати належний контроль над підприємством", - підсумував депутат.