У "Київгазі" роз’яснили ситуацію з припиненням газопостачання 70 будинкам у Києві
АТ "Київгаз" стверджує, що розподіл газу в майже 70 будинках столиці було припинено у зв’язку з аварійними ситуаціями, оскільки управителі будинків не забезпечили технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання.
Про це пресслужба компанії повідомила ЕП..
"Розподіл газу до будинків припинявся у зв’язку з аварійними ситуаціями. У разі отримання заявки на Аварійну службу "104", АТ "Київгаз" зобов’язаний здійснити заходи, передбачені Правилами безпеки систем газопостачання (ПБСГ) для ліквідації та локалізації аварійної ситуації, зокрема припинення газопостачання багатоквартирному будинку, окремому стояку чи квартирі", - пояснюють в компанії.
Відповідно до вимог Правил безпеки систем газопостачання, пуск газу до внутрішньобудинкових систем газопостачання можливий лише у випадку забезпечення їх технічного обслуговування. Стан цієї системи – відповідальність балансоутримувача.
А Оператор ГРМ ("Київгаз") не має права починати роботи із пуску газу у разі, якщо балансоутримувач не забезпечує технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання, оскільки це може призвести до повторної аварійної ситуації.
Що стосується ситуації з укладанням договорів на техобслуговування з кожним окремим споживачем, у "Київгазі" повідомили, що станом на 5 вересня:
- НКРЕКП не затвердила Типовий договір на технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання та не встановила граничні рівні вартості на послуги;
- Міністерство енергетики не затвердило Порядок технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання у багатоквартирному будинку.
"Це робить неможливим приєднання до зазначеного у матеріалі редакції договору (договору на технічне обслуговування внутрішньобудинкових газових мереж - ред.)", - зазначили в "Київгазі".
У компанії наголосили, що переважна частина договорів, які укладають Оператори ГРМ зі споживачами, стосується технічного обслуговування внутрішнього газопроводу та газового обладнання (плита/колонка/котел), встановленого в квартирі споживача, а не технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання.
Приклади договорів договорів технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання, які розміщені на сайтах Операторів ГРМ, підлягають обов’язковому підписанню зі сторони власника (балансоутримувача) і не передбачають автоматичного приєднання споживачів до таких договорів, як про це заявляють кияни.
К "Київгазі" додали, що не є постачальниками газу та не є монополістами на ринку обслуговування мереж, а тому кияни можуть укладати відповідні договори з іншими компаніями.
Яким чином можна відновити газопостачання будинкам, які наразі не отримують послугу?
Після затвердження НКРЕКП Типового договору, граничних рівнів вартості, а Міненерго – Порядку технічного обслуговування, АТ "Київгаз" зможе забезпечити реалізацію механізму приєднання співвласників до договору на технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання багатоквартирного будинку з оператором газорозподільної системи.
"Наразі, відповідно до вимог чинного законодавства, АТ "Київгаз" може і готове укладати договори на технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання лише з балансоутримувачами, управителями чи іншими уповноваженими особами. Також ми надаємо необхідні консультації, проводимо роз’яснювальну роботу з мешканцями будинків", - резюмували в компанії.
Нагадуємо:
Повідомлялось, що кияни скаржаться, що АТ "Київгаз" вимкнуло газопостачання 15 тисячам мешканцям майже 70 будинків у Києві, посилаючись на відсутність договорів на обслуговування будинкових газових мереж з ОСББ.