39% виручки українські заклади отримують від безготівкової оплати – дослідження
Понад половину (53%) виручки київські заклади отримують від безготівкових платежів, в Україні цей показник – 39%, водночас зі зростанням cashless ваги набуває питання комісії еквайринґу.
Про це йдеться у дослідженні компанії з автоматизації закладів харчування Poster.
За словами рестораторів, дедалі більша частина платежів проходить саме через банки. Це пов’язано з доступністю карток, поширеністю Apple Pay та Google Pay,бажанням уникнути контактів через пандемію та програмами лояльності з боку банків: кешбеком, знижками.
Згідно дослідження, у березні 2021 року 39% своєї виручки українські заклади отримали саме завдяки оплатам банківською карткою. У Києві відсоток становить 53%, у Харкові – 44%, у Дніпрі – 43%, у Львові – 42%.
У дослідженні йдеться про те, що безготівкові платежі мають чимало позитивних наслідків для ресторанів: швидкість обслуговування, контроль за крадіжками, відсутність проблем з інкасацією. Водночас, що вища частка безготівкових платежів, то більше заклади сплачують за еквайринґ.
Комісія становить близько 2-2,5%, проте сплачується вона не з прибутку, а з обігу. "З маржинальністю у 12-18% річного прибутку від обігу, витрати на еквайринґ – п’ята-сьома частина чистого прибутку підприємства", – розповідає один із дніпровських рестораторів.
Він зауважив, що, водночас, за пандемії чимало закладів не мають прибутків, а намагаються втриматися на ринку.
Нагадуємо:
Банки будуть змушені відключити українцям Apple Pay та грейс-період за кредитними картками, якщо Рада ухвалить неринкове регулювання платіжного ринку.
За словами заступника голови правління Приватбанку Развана Мунтеану, банки просто будуть змушені відключити можливість прийому оплати Apple Pay чи Google Pay через високу собівартість транзакцій з урахуванням додаткових комісій сервісам та витрати емітентів.
Національний банк опублікував офіційну заяву з критикою законопроєкту №4364, яким депутати зокрема хочуть встановити граничний розмір міжбанківської комісії – це може нашкодити споживачам та змусить банки згортати програми лояльності.
Економічна правда