17 депо "Укрзалізниці" можуть бути передані приватним інвесторам
"Укрзалізниця" розглядає можливість передачі приватним інвесторам від 13 до 17 депо.
Про це заявив директор з економіки та фінансів "Укрзалізниці" Андрій Рязанцев, передає "Інтерфакс-Україна".
"У нас є три групи депо: ремонтні, обслуговуючі та змішані. Після того, як ми провели певні види розрахунків, ми прийшли до висновку, що 17 з 47 депо ми можемо спокійно закривати, а можливо - пропонувати їх для використання приватним інвесторам", - зазначив Рязанцев.
За його словами, УЗ розглядає три основні сценарії роботи з неперспективними депо.
Згідно зі сценарієм "скорочення кількості депо до оптимально необхідного", 17 депо передаються на вільний ринок.
Це дозволить скоротити витрати на їх обслуговування в розмірі близько 350 млн грн на рік і отримати близько 40 млн грн на рік за рахунок оренди, але в той же час не дозволить проводити додаткові обсяги ремонтів.
Також пропонується часткове дозавантаження ремонтами і освоєння інших робіт.
Такий сценарій передбачає додаткові обсяги ремонту вагонів в розмірі 12 тис на рік і отримання додаткових коштів за рахунок їх роботи (рентабельність 30%).
Серед ризиків - несвоєчасне забезпечення таких депо трудовими, фінансовими і матеріальними ресурсами, а також недоотримання дохідної частини.
У той же час, за словами Рязанцева, найбільш імовірним для реалізації ПАТ вважає "змішаний" сценарій.
Він передбачає передачу на вільний ринок всього 13 депо.
Це дозволить скоротити витрати на їх утримання в розмірі близько 210 млн грн на рік і отримати близько 25 млн грн на рік за рахунок оренди.
При цьому решта депо можуть бути незатребувані на ринку через застарілу ремонтну базу, а ПАТ недоотримає частину економії і додаткові коштів від оренди.
Як зазначає ЦТС, глава компанії "Лемтранс" Володимир Мезенцев висловив думку, що лібералізація ринку ремонту вагонів і допуск на нього приватних інвесторів істотно поліпшили б якість робіт, що виконуються вагоноремонтними депо.
Прихід приватних інвестицій сприяв би скороченню термінів ремонтних робіт, зниженню витрат на обслуговування одного вагону, позитивно б позначився на соціальній ситуації на цих підприємствах.
Він наводив у приклад досвід своєї компанії, коли вона у 2007 році взяла під управління вагоноремонтні депо "Волноваха" і "Дніпродзержинськ", що мали цілий комплекс невирішених виробничих і соціальних проблем.
За 10 років завдяки інвестиціям в обсязі понад 40 млн грн вдалося на 90% оновити обладнання цих депо, реалізувати проекти, спрямовані на енергозбереження, а також на поліпшення умов праці.
Реалізація інвестиційних проектів дозволила більш ніж в 2,5 рази збільшити обсяги виконуваних робіт.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"