У РФ пропонують вкладати гроші в папери монополії
Влітку чиновники вирішили взяти на себе роль посередників і допомогти держкомпаніям реального сектора залучити пенсійні накопичення.
Про це пишуть "Ведомости".
Як повідомляє видання, вони організували серію зустрічей в Мінекономрозвитку представників НПФ і держкомпаній.
Домовилися з частиною НПФ, що значна частина грошей має піти на купівлю облігацій РЖД, розповіли учасник нарад і федеральний чиновник і підтвердив високопоставлений чиновник.
Представник РЖД відмовився від коментарів, представник першого віце-прем'єра Ігоря Шувалова сказав, що уряд зацікавлений у таких інвестиціях в реальний сектор, але про конкретні паперах він не чув.
Фінансово-економічний блок розраховує на ці гроші, підкреслює один з чиновників: інвестиції в реальний сектор були одним з аргументів у суперечці про збереження накопичувальної пенсійної системи, ліквідація якої обговорювалася навесні.
Ці довгі гроші - альтернатива видаткам бюджету, в якому бракує грошей на держпідтримку, приводили доводи представники фінансово-економічного блоку.
Список претендентів і сильних лобістів на гроші великий - "Роснефть", "Автодор", ФСК, "Інтер РАО", перераховують учасники зустрічей в Мінекономрозвитку.
Наприклад, обговорювалися інвестиції в папери "Роснефти" приблизно на 500 млрд руб., компанія заявляла, що нічого не просила, а НПФ самі запропонували їй свої гроші.
Зараз головний претендент - РЖД, кажуть федеральні чиновники: рентабельність просіла через непомірно роздуті витрати, а заморожування тарифів її добило.
Кидати компанію не можна, говорить один з чиновників: це чутлива галузь, збої можуть призвести до соціальних вибухів.
Цього року прибутковості паперів РЖД строком від 10 до 25 років склали від 11,65 до 16,8%. На нарадах РЖД запропонувала десятирічні бонди з плаваючою ставкою "інфляція плюс 1-2 п. п.", розповідали учасники зустрічей.
У НПФ порахували ставку низькою: аналогічні папери Мінфіну з індексованим купоном приносять зіставну прибутковість при більш високій ліквідності.
Але в підсумку прийшли до висновку, що, в принципі, папери РЖД - не найгірший варіант, пояснює топ-менеджер фінансової компанії.
Раніше колишній президент РЖД Володимир Якунін пропонував ввести вимогу для НПФ вкладати мінімум 10% накопичень в інфраструктурні облігації.