Українська правда

Поляки забирають у Кернеса російські тролейбуси та трамваї за борги

13 липня 2015, 10:10

Суд зобов’язав Харківську міську раду та "ПЛ "Лізинг" передати ТОВ "Фінансова компанія "Приватні інвестиції" в рахунок погашення боргів 57 тролейбусів та 10 трамваїв, загальна вартість яких становить 40,3 млн грн.

Про це йдеться у рішенні Львівського апеляційного господарського суду, пишуть "Наші гроші".

Як зазначається, 7 листопада 2006 року ПП "ПЛ Лізинг" (лізингодавець), ХКП "Міськелектротранс" (лізингоодержувач) і ТОВ "Дуотранс" (продавець) уклали тристоронній договір купівлі-продажу.

"ПЛ Лізинг" закупило тролейбуси і трамваї в "Дуотрансу", а потім передало їх у лізинг "Міськелектротрансу". Всього за лізинговою програмою було поставлено 10 трамваїв і 90 тролейбусів. Вартість їх була оцінена в 120 млн грн.

В травні минулого 2014 року рішенням господарського суду Львівської області визнано право власності ТОВ "Фінансова компанія "Приватні інвестиції" на 57 тролейбусів та 10 трамвайних вагонів в рахунок погашення боргу за кредитним договором.

Як відомо, засновником компанії "Приватні інвестиції" є польський акціонерний банк "Загальна ощадна каса".

Ще 33 тролейбуси належать компанії на підставі договору про порядок виконання грошових зобов’язань від 13.11.2014, укладеного між позивачем та попереднім власником даного майна - ТОВ "Кредит фонд".

Таким чином, Харкову сьогодні не належить жодного трамваю чи тролейбуса з спірної лізингової програми.

У квітні цього року за клопотанням Харківської міськради суд поновив пропущений строк оскарження рішення госпсуду Львівської області, яким визнано власність ФК "Приватні інвестиції" на тролейбуси і трамваї. Після цього була подана апеляційна скарга.

Представник харківської міськради у суді заявив, що протягом 2006-2011 років Департамент транспорту за договором фінансового лізингу спрямував 48,10 млн. грн. з бюджету м. Харкова та 4,17 млн грн. - з державного бюджету. А відтак, міська рада набула права власності на частину предмету лізингу за цим договором.

Також харків’яни вказали суду, що під час прийняття рішення транспорт входив до ліквідаційної маси ХКП "Міськелектротранс", тож вилучення майна повинно відбуватися лише в порядку ліквідаційної процедури.

Крім того, представник міськради апелював, що суд першої інстанції не дослідив обставин щодо переходу до ТОВ "ФК "Приватні інвестиції" права вимоги за портфелем заборгованостей.

Але суд не знайшов підстав для скасування рішення Господарського суду Львівської області, який зобов’язав Харківську міську раду та "ПЛ "Лізинг" передати ТОВ "Фінансова компанія "Приватні інвестиції" в рахунок погашення боргів 57 тролейбусів та 10 трамваїв.

Харків борги