Західні санкції зірвали плани Путіна щодо завантаження судноверфей Криму
Судноверфі в Криму та Севастополі через західні санкції недоцільно використовувати для випуску великих цивільних суден.
Про це заявив учора президент ОСК Олексій Рахманов, пишуть "Ведомости".
"Навіть страховку оформити, щоб корабель дійшов з Криму в Петербург на добудову, це ціла історія. Якщо ми не можемо надати сертифікат походження під назвою "Україна" на кримській верфі, то, по суті, ця продукція є незаконно виробленою", - передав його слова "Інтерфакс".
ОСК і Мінпромторг вже кілька місяців вивчають можливості судноремонтних і суднобудівних заводів Криму і Севастополя.
Особливий інтерес викликає "Залив" (Керч), де можна будувати великотоннажні судна, аж до газовозів. Таких потужностей в Росії немає. Але "Залив", швидше за все, теж буде використаний для будівництва невеликих суден і військових кораблів, сказав Рахманов.
Представник Мінпромторгу на питання "Ведомостей" не відповів.
Через санкції компанії, що експлуатують морські судна, не ризикуватимуть з розміщенням замовлень на верфях Криму і Севастополя, вважає гендиректор агентства "Infoline-аналітика" Михайло Бурмістров.
Про це ж говорить і менеджер однієї з російських судноплавних компаній. Судно, вироблене, відремонтоване або навіть те, що заходило в акваторію Криму, відразу потрапляє в групу ризику - його не пустять в європейські порти, у нього будуть проблеми з отриманням страховки, пояснює він.
Основним варіантом завантаження кримських верфей може бути держзамовлення, тим більше що Росія зацікавлена в збереженні цих потужностей і недопущенні соціальної напруженості в разі масових звільнень працівників, продовжує Бурмістров.
Крім ремонту військових кораблів кримські підприємства можуть отримувати від ОСК підряди на корпусні роботи, а добудовувати судна і кораблі будуть підприємства, що входять в держкомпанію, думає Бурмістров.
Верфі можуть будувати офшорну техніку для російських шельфових проектів, додає менеджер однієї з судноплавних компаній.
Завантаження верфей Криму і Севастополя буде ускладнювати їх застаріле обладнання, дефіцит кадрів і компетенцій в суднобудуванні, попереджає гендиректор агентства Infranews Олексій Безбородов.