Росія завантажить замовленнями українські верфі
Українські суднобудівники можуть розраховувати на великі замовлення з боку Росії.
Про це пише "Комерсант-Україна" з посиланням на слова віце-прем'єра Юрія Бойко.
Як повідомляється, у п'ятницю Бойко заявив, що в першу чергу мова йде про газовози на суму 4 млрд доларів.
Однак українські компанії можуть поборотися і за інші замовлення - на риболовецькі і військові судна.
"Російська Федерація приступає до освоєння Арктичного узбережжя, і вони замовили у нас газовози", - уточнив Бойко.
За його словами, це замовлення має бути виконане до 2020 року, і його сума становить 4 млрд доларів.
Цього року Мінпромторг Росії підготував проект держпрограми розвитку російського суднобудування до 2030 року на суму 40 млрд доларів.
Вона передбачає будівництво 100 газовозів, причому 90 з них повинні бути побудовані до 2015 року.
Аналітик Sberbank Investment Research Валерій Нестеров говорить, що судна необхідні, так як Росія будує нові заводи з виробництва зрідженого природного газу у зв'язку з лібералізацією його експорту. "Газпром" почав будівництво таких підприємств на Далекому Сході і Балтиці, "Роснефть" - на Сахаліні, а Новатек на Ямалі.
Крім того, до 2020 року в Росії планують придбати 1050 риболовецьких суден на суму 2,5 млрд доларів. Потреба флоту для розвитку морського шельфу до 2020 року становить 512 одиниць.
"З часів СРСР Україна є частиною єдиної суднобудівної інфраструктури з Росією. На частку українських заводів раніше доводилося до 30% замовлень", - зазначає перший віце-президент об'єднання "Укрсудпром" Віктор Лисицький.
За його словами, значна частина російських судів може бути використана в чорноморських портах, і в України є логістичні переваги в порівнянні з головними конкурентами - Польщею, Південною Кореєю і Китаєм.
Генеральний директор "Смарт-холдингу" Олексій Пертін розповів, що, виходячи з логістики та попереднього досвіду спільної роботи, замовлення Росії могли б виконати належать групі заводи. Нагадаємо, компанії належать ПАТ "Херсонський суднобудівний завод", ПАТ "Чорноморський суднобудівний завод".
За прогнозами консалтингової компанії Danish Ship Finance, близько 78% малих і 58% середніх світових верфей в 2014 році можуть залишитися без замовлень, а рівень випуску продукції на цих заводах скоротиться в 2,3 і 4 рази відповідно, в порівнянні з 2013 роком.
За оцінкою морського брокера BRS Shipbrokers, кількість завершених у 2014 році суднобудівних проектів буде менше, ніж цього року, в два рази.