Росія може обмежити ввезення вагонів з України
У 2013 році в Росії може бути запущена програма утилізації вантажних вагонів, розповіли в російській "Уралвагонзавод" (УВЗ).
"Корпорація вийшла з цією ініціативою, оскільки кількість старих вантажних вагонів усіх типів, термін служби яких перевищує нормативний, становить близько 200 тис штук, тобто близько 15% від усього парку", - пояснив заступник гендиректора УВЗ Андрій Шльонський, передає "Комерсант-Україна".
У розробці програми беруть участь найбільші залізничні оператори - Перша вантажна компанія і Друга вантажна компанія.
Після того як пропозиції від усіх учасників ринку будуть сформовані, вони будуть направлені в профільні міністерства.
Виконавчий директор Об'єднання вагонобудівників Василь Варенов уточнив, що партнерство готує свої пропозиції за програмою утилізації і найближчим часом направить їх в уряд.
Передбачається, що залізничні оператори за кожен старий утилізований вагон отримають з бюджету "утилізаційний грант", який буде направлений на закупівлю нового вагона.
"Оператори пропонують грант на рівні 10-15% від вартості вагону, виробники вважають, що він повинен бути приблизно 5-10%", - розповідає Шльонський.
В якості однієї зі схем розглядається фінансування закупівель нових вагонів "державними банками за лізинговою схемою", грант і гроші, виручені від утилізації, стануть першим внеском операторів.
Джерело видання на ринку говорить, що обговорюється і можливість введення утилізаційного збору для імпортованих вагонів.
Збір на вагони повинен в першу чергу обмежити ввезення техніки з України (в УВЗ не раз стверджували, що це необхідно зробити через низьку якість українських вагонів).
Імпортерам доведеться сплачувати його при постачанні вагона, тоді як російські виробники будуть давати лише гарантійні зобов'язання утилізації вагонів після закінчення їх нормативного терміну експлуатації.