Рада прийняла закон про морські порти
Верховна рада підтримала у другому читанні та в цілому урядовий законопроект "Про морські порти України".
За закон проголосували 248 народних депутатів, йдеться у повідомленні на сайті парламенту.
Закон "Про морські порти України" встановлює правила поведінки суб’єктів портової діяльності, а також визначає заходи щодо реформування портової галузі України.
Документом встановлено, що "межі акваторій морських портів визначаються і змінюються Кабінетом міністрів без порушення меж акваторій суміжних морських рибних портів та річкових портів.
Відведення акваторії морського порту (надання в користування) адмінстрації морських портів України здійснюється на підставі рішення Кабінету міністрів відповідно до закону".
Документ також полегшує можливість відчуження земельних ділянок, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, для розвитку або будівництва нових морських портів.
Законопроект містить окрему статтю, присвячену особливостям приватизації портової інфраструктури.
Зокрема, він відносить до об'єктів приватизації єдині майнові комплекси держпідприємств та акції господарських товариств, утворених у процесі корпоратизації на базі цехів, виробництв, ділянок, інших підрозділів морських портів.
Передбачається, що продаж єдиних майнових комплексів і 100% публічних АТ буде відбуватися на конкурентних засадах.
При цьому умови конкурсу можуть передбачати оренду переможцем причалів та земельних ділянок строком до 49 років, а при утворенні публічного АТ причали і земельні ділянки попередньо передаються йому в оренду на термін до 49 років.
Нагадаємо, Верховна рада 3 листопада 2011 року прийняла розроблений депутатами закон "Про морські порти України", що розглядався протягом 9 років, проте президент наклав на нього вето.
На думку глави держави, запропонована в законі концепція приватизації об'єктів портової інфраструктури не була виваженою, а його норма про реорганізацію портів шляхом їх поділу могла створити ризики втрати об'єктів інфраструктури.
Після цього Кабмін вніс до парламенту свій варіант законопроекту про морські порти.
На думку експертів Кабміну, ризики інвестування у портову інфраструктуру пов'язані, в першу чергу, із застарілою нормативною базою, яка фактично, відображає радянську модель функціонування портів.
21 лютого 2012 року парламент ухвалив урядовий законопроект "Про морські порти" у першому читанні.