Українська правда

Євросоюз обмежить оманливу рекламу продуктів

23 березня 2012, 20:20

Комітет із захисту прав споживачів Європарламенту ухвалив пропозицію комісії заборонити майже 1600 рекламних слоганів, які пов'язані зі здоров'ям людини.

Тепер на рекламні написи на продуктах, приміром, такі як "Зміцнює імунну систему" чи "Підсилює захисні механізми організму", накладено суворе табу, передає Deutsche Welle.

Комітет також схвалив 222 гасла накшталт "Добре для травлення", які можна прочитати, наприклад, на упаковці кексів, що містять баластні речовини.

Достовірність рекламних слоганів перевірятиме Європейське агентство із захисту продуктів харчування EFSA у Пармі. Допускатимуть лише ті, правдивість яких підтверджена науково.

Далеко не всі переконання у поживності продуктів зможуть пройти перевірку.

"Провалитися" ризикує, приміром, реклама йогуртів, які містять пробіотики, що нібито зміцнюють імунну систему.

Найближчим часом Єврокомісія формально має затвердити список заборонених рекламних гасел, що відбудеться, за свідченням одного із службовців, за декілька тижнів.

Однак продукти, які не пройдуть перевірку, виробники зможуть продавати ще протягом півроку після оприлюднення списку.

"По завершенні цього терміну оскаржені гасла більше не можна буде застосовувати", - пояснює представник Єврокомісії.

Реєстр продуктів є частиною директиви ЄС, яка була видана ще у 2006 році, нагадує DW. Однак укладення списку тривало довше, як очікувалося.

EFSA отримало 44 тисячі заяв про затвердження рекламних гасел, а це значно перевищило прогноз.

Європейська організація із захисту прав споживачів BEUC у Брюсселі назвала нововведення "кроком у правильному напрямі".

Таким чином покупці будуть більш захищені від "необґрунтованих, перебільшених та неправдивих рекламних слоганів", пояснює генеральний директор BEUC Монік Гоєнс.

Водночас, заборону не оминули і критичні зауваження.

Депутат від християнських демократів Ренате Зоммер переконана: "Нехай комісія відкладе своє місіонерське завзяття на той день, коли споживачі будуть повністю захищеними".

продовольство Євросоюз реклама