Українська правда

Бондаренко каже, що Януковичу дали на підпис не той закон

29 лютого 2012, 16:16

Відправлений на підпис президента закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів" (№ 5164) було сфальсифіковано.

Про це заявила перший заступник голови Комітету Верховної ради з питань свободи слова та інформації і співавтор закону Олена Бондаренко (фракція Партії регіонів).

"Метою цього закону було не обмежити інформацію для курців, як це вийшло у підписаній редакції, а обмежити доступ тютюну до очей і вух підростаючого покоління", - пояснює Бондаренко.

Ще перед другим читанням була створена робоча група, до якої увійшли представники рекламного бізнесу, громадських організацій.

Група кілька місяців доопрацьовувала документ. В результаті був створений компромісний, збалансований варіант документа - з одного боку максимально обмежили непрямий маркетинг тютюнових виробів, з іншого - залишили інформацію про товар у місцях продажу сигарет, щоб повністю забезпечити інформування споживача.

За словами депутата, вся згадана робота була перекреслена в неузгодженій редакції закону, яку було направлено ​​на підпис президенту.

Бондаренко каже, що протягом двох наступних тижнів Комітет готувався вийти на компромісний варіант остаточної версії закону. Була створена таблиця за погодженням двох існуючих версій закону.

Ця таблиця була направлена ​​голові парламенту, і спікер Верховної ради 24 лютого передав її на погодження в комітети.

Але несподівано вже ввечері 24 лютого одна з версій закону була підписана спікером.

"Зараз тіло закону розірвано. У його тексті з'явилися корупційні ризики. Мені як співавтору цього закону це дуже неприємно", - заявила Бондаренко.

Зокрема, фактором корупційного ризику вона називає введення серйозних штрафів за будь-яку інформацію в місцях продажу сигарет (до 350 прожиткових мінімумів, тобто до 5950 грн.), що не один раз критикувалося представниками малого бізнесу.

За словами депутата, ця заборона не була проголосована у другому читанні закону. Більш того, навіть антитютюнові організації визнавали, що ця заборона підтримана не була.

тютюнові вироби реклама законодавство