Українська правда

Україна та Іран хочуть набудувати літаків на мільярди

25 червня 2011, 17:22

Україна та Іран відпрацьовують умови масштабної, обсягом кілька мільярдів доларів, програми співпраці із закупівель і організації спільного серійного виробництва регіональних реактивних літаків нового покоління Ан-148/158.

Як повідомив журналістам у ході 49-го міжнародного авіакосмічного салону Le Bourget-2011 року глава ДАК "Антонов", генеральний конструктор ДП "Антонов" Дмитро Ківа, відповідно до умов вже підписаного сторонами попередньої угоди.

18 машин перспективного сімейства будуть зібрані для іранського замовника в Україні, ще 60 - побудовані на потужностях в Ірані.

"Загальний обсяг програми оцінюється в кілька мільярдів доларів. Цього року хочемо завершити її відпрацювання", - сказав Ківа.

Ан-148-100 регіональний реактивний літак нового покоління, призначений для перевезення 68-85 пасажирів на відстань 2-4,4 тисячі км. Ан-158 призначений для перевезення 99 пасажирів на відстань 7 тисяч км.

Реалізація програми Ан-148/158 здійснюється в широкій міжнародній кооперації.

Україна та Іран вже мають успішний досвід співпраці в авіапромі.

В рамках укладеного у 1995 році контракту партнери реалізують спільний проект складання літаків близькомагістрального Ан-140 розробки ДП "Антонов" з двигунами виробництва "Мотор-Січ" на потужностях іранського заводу HESA в м. Ісфахан.

Ан-140-52-місний літак для пасажирських і пасажирсько-вантажних перевезень близькомагістрального повідомлення, який створюється на заміну літака Ан-24.

Швидкість польоту - 520-575 км. / год. Максимальне комерційне навантаження - 4,9 тонни. Дальність польоту - 2-2,6 тисячі км.

Перший серійний IrAN-140 був піднятий у повітря в лютому 2001 року. Вартість IrAN-140 в базовій комплектації складає близько 15 мільйонів доларів.

За даними іранської сторони, на кінець 2010 року, в Ірані було побудовано 10 літаків IrAN-140, з них вісім експлуатують іранські авіакомпанії.

HESA планує до 2015 року в кооперації з українськими партнерами побудувати на своїх потужностях ще 30 близькомагістральних літаків Ан-140.

В Україні серійне виробництво Ан-140 ведеться в Харкові, в РФ - в Самарі. Перший серійний літак в Україну був зібраний 1999 році, в РФ - в 2005 році.

Експлуатація Ан-140 на регіональних авіалініях Україні розпочата в березні 2002 року, в Ірані в 2003 році, в РФ - в 2006 році.

Літак відповідає вимогам АП-25, FAR-25, JAR-25, а також вимогам ICAO з охорони навколишнього середовища.

На базі літака Ан-140 передбачено створення цілого сімейства літаків за типом Ан-24/26/30/32: вантажного, адміністративного, спеціального призначення.

"Інтерфакс-Україна"

авіація Іран