Україну очікують цінові війни на ринку факторингу
У 2012 році Україну очікують цінові війни і становлення ринку факторингу.
Посилення конкуренції відбудеться за рахунок виходу на український ринок великих російських гравців: ВТБ і "Альфа банку".
Згідно з прогнозом Зоряни Цебровської, генерального директора ТОВ "АУЗ Факторинг", вже представлені в Україні фінансові групи "ВТБ банк" і "Альфа банк" обіцяють стати основними драйверами розвитку українського ринку факторингу.
"Обидві структури мають великий ресурс і, судячи з темпів зростання, можна припустити, що ці гравці запропонують факторингові послуги в Україні в 2012 році", - каже Цебровська.
Основна боротьба розгорнеться за 100 - 200 великих компаній. Як наслідок, "ВТБ банк" і "Альфа банк" вступлять в боротьбу з такими банками, як Петрокоммерц, Укрексімбанк, "Райффайзен банк Аваль" і Укрсоцбанк.
"У розвитку фінансових ринків Україна відстає від Росії на кілька років. Інтерес до України - закономірний крок. Вихід російських гравців дасть поштовх до посилення конкуренції і призведе до цінових війн", - коментує Цебровська.
На думку експерта, в 2012 році політика цінової війни буде грунтуватися на зниженні процентних ставок і збільшенні суми фінансування. Наповнення суми фінансування операції може досягти 95% від суми накладної.
"Сьогодні в Україні конкуренції серед факторів по продуктам не існує. 99% ринку представлено у вигляді факторингу на постачання товарів з відстрочкою платежу, де 80% займає факторинг з регресом до постачальника", - пояснює Цебровська.
Вихід російських гравців і посилення конкуренції призведе до незначного зниження вартості факторингу в Україні на 10 - 20% від існуючих тарифів. Однак ставки факторів не знизяться до ставок за заставними кредитами у банків.
"При широкому діапазоні ставок за заставними кредитами у банків факторинг продовжить утримувати свої позиції. Фактори не знизять ставки нижче 20%", - запевняє експерт.
Втім, питання ціни, буде ключовим лише на початковому етапі. Цінова війна вирівняється на користь лінійки послуг, адже для залучення клієнтів стане необхідним розвиток нових факторингових продуктів.
У 2012 році на ринку факторингу в Україні є 2 можливих сценарії розвитку. Перший: поява факторів з достатнім ресурсом, які вступлять в боротьбу за клієнта і переконають дебіторів працювати за схемою факторингу за рахунок зниження ставок.
Другий: співробітництво великих торгових мереж з факторами для залучення постачальників, у зв'язку з підвищенням споживчого попиту.
Факторинг - це комплекс послуг для виробників і постачальників, які займаються торгівлею на умовах відстрочення платежу.