Українська правда
Перспективи для інвестицій всередині країни

Порти знову паралізовані через контрабанду

24 січня 2011, 10:14

Транспортна система одеського регіону знову заблокована.

Сотні контейнерів очікують розвантаження, але швидкість митного оформлення дозволяє пропускати на добу лише пару десятків

У припортових зонах скупчилися сотні автотранспортних засобів, а в акваторії гаваней - тисячі контейнерів, які очікують розвантаження, пише видання "Экономичесике известия".

З початку січня інтенсивність митного оформлення контейнерів для розвантаження в Одеському порту знизилася в п'ять разів, а в Іллічівському - в три рази, повідомляють у Держслужбі морського і річкового транспорту.

За словами голови служби Сергія Крижанівського, є ймовірність повної зупинки прийому контейнерів, які направляються в гавані Одеси та Іллічівська.

Станом на п'ятницю тільки в Одесі на території складів накопичилося понад 4 тис. контейнерів, які очікують розвантаження.

Ситуація продовжує погіршуватися.

Як говорить заступник начальника Одеського порту Юрій Васьков, до неділі у припортовій зоні накопичилося 7 тис. контейнерів, готових до вивезення.

"Якщо в п'ятницю інтенсивність розвантаження контейнерів становила 50-60 одиниць на добу - при нормі в 300-400, то вже вчора вона знизилася до 10-20. Якщо ситуація не зміниться, через два-три дні порт зовсім зупинить свою роботу", - говорить Васьков.

За його словами, посилений огляд контейнерів митниками розпочався 14 січня, проте з тих пір ніяких офіційних повідомлень або пояснень ситуації з боку митної служби в порт не надходило.

"Ми не розуміємо, чому не виконується доручення прем'єр-міністра від 23 вересня, згідно з яким транзитні контейнери взагалі не підлягають огляду, а час огляду імпортних контейнерів не повинно перевищувати двох годин", - обурюються в порту.

Зараз майже 100% контейнерів не тільки оглядають, але і підлягають повному вивантаженню з комплексною ревізією і перерахунком товару.

У результаті таких дій збитки несуть не тільки порти і вантажовласники, але також залізниця і автоперевізники.

У даний момент в Одеському порту і на під'їздах до нього простоюють близько 700 фур, оскільки в'їзд на територію підприємства практично закритий.

Особливо гостро така ситуація сприймається транспортниками ще й тому, що в листопаді-грудні, після доручення прем'єра Миколи Азарова розібратися в ситуації, процес огляду контейнерів у портах вдалося привести до практично європейських норм.

За підсумками візиту прем'єра до Одеси в портах працювала міжвідомча комісія з питань спрощення процедур контролю вантажів, пасажирів і транспортних засобів.

Результатом її роботи стало винесення на розгляд уряду пропозицій з приводу того, як прискорити процес розмитнення контейнерів.

Митники свої дії офіційно поки не прокоментували. За аналогією з ситуацією, яка вже складалася в портах Одеси двічі у 2010 році - влітку та восени, можна припустити, що підставою для більш ретельного огляду вантажів стала боротьба з контрабандою.

Саме спробами виявити схеми нелегального ввезення товарів через Одеський морський кордон пояснювало тоді керівництво Держмитслужби свою старанність.

Однак, за деякими даними, на цей раз митники не є ініціаторами посиленого контролю.

Більш того, від ситуації, що склалася вони самі зазнають збитків: наприклад, Південна митниця при плані надходжень від ввезення контейнерів в 40 млн. гривень на добу зараз отримує менше 100 тис.

За словами голови профспілки автоперевізників Одеської області Дмитра Охрімчука, вказівка про ретельну перевірку всіх контейнерів надійшло з СБУ.

"Служба безпеки Одеської області направила лист до Південної митниці, у якому сказано, що потрібно повністю додивлятися", - говорить представник транспортників.

порти транспорт