Світовий банк готується дати Україні 1,5 мільярда
Світовий банк має намір виділити Україні транш у 1,5 млрд. доларів, які міжнародна організація збирається пустити на кредити експортерам, підтримку програм енергозбереження та реабілітацію фінсектора.
Про це йдеться в заяві СБ, передають "Комментарии".
"Я не буду поки робити конкретний прогноз щодо сум. Але ми маємо намір реалізувати дуже великі проекти - загальна сума складе близько 1,5 млрд.", - повідомив директор вітового банку у справах України, Білорусі та Молдови Мартін Райзер.
За його словами, СБ розробляє зараз дві програми прямого бюджетного фінансування.
Перша буде спрямована на підтримку політики розвитку: за допомогою цього траншу повинні бути профінансовані програма дерегуляції, пенсійна реформа, реформа в сфері державних закупівель, поліпшена система адресної соціальної допомоги.
Друга програма буде спрямована на підтримку фінансового сектора.
Надання обох позик заплановано на 2011 рік, але чи дійсно всі гроші прийдуть протягом наступного року - у Світовому банку не впевнені.
Зокрема, найбільше запитань викликають терміни фінансування реформ.
"Рішення про позики йде через нашу раду директорів, і вони приймають його після того, як реформи відбулися. Ми не даємо гроші на реалізацію реформ в майбутньому. Тому часові рамки надання кредиту залежать від того, коли реформи завершаться", - каже Райзер.
Перспективи отримання позики на реабілітацію фінансового сектора поки що туманні, чого не скажеш про ще одну складову допомоги СБ українській економіці - кредитних лініях, які банк відкриває для експортерів і компаній, що займаються розробкою енергозберігаючих технологій.
"Ми готуємо дві кредитні лінії. Перша буде спрямована на підтримку експортерів. Тому що не можна сподіватися на імпульс попиту. Друга кредитна лінія піде на енергозбереження, як один з найважливіших елементів конкурентоспроможності України", - говорить глава СБ в Україні.
Ймовірно, свою частку грошей СБ отримає і "Укрзалізниця", яка хоче за ці кошти модернізувати частину колії.
Отримання траншу знову-таки стане можливим лише в разі початку державної реформи залізниці, а значить, поки що неможливо робити які-небудь прогнози щодо такої позики.
"Ми хочемо продовжувати працювати в транспортному секторі. Адже Україна має дуже вигідне географічне положення, і повинна отримати від нього вигоду. Але поки Україна буде залишатися країною з найбільш погано розвиненою транспортною інфраструктурою з усіх європейських країн, це неможливо", - резюмує Райзер.