Китай бере курс на споживання
Після того як Китай в першому кварталі показав зростання ВВП на 11,9% в порівнянні з аналогічним періодом 2009 року - зростання економіки припиниться.
Про це пише в виданні Fortune аналітик компанії Hedgeye Даріус Дейл, передає k2kapital.
Серйозним ударом для економіки є суверенні борги держав Європи, що знизили купівельну спроможність найбільшого ринку китайського експорту.
Китайський уряд, навіть знизив свій прогноз річного зростання економіки до 9,1%, даючи зрозуміти, що настає уповільнення.
Це підтверджують і китайські акції - індекс Shanghai Composite з початку року втратив 26,5%.
Інвестори розуміють, що економічне зростання Китаю зберігає привабливість, оскільки Пекін переорієнтовується на нову групу споживачів - власних громадян.
За останні тижні здійснено ряд заходів щодо збільшення їх купівельної спроможності.
Незважаючи на зміцнення національної валюти, центробанк Китаю, як і раніше дозволяє юаню коливатися лише в межах 0,5% від офіційного курсу.
Що стосується частки доходів громадян у ВВП, вона знизилася радикально - з 53% у 1999 році до 39,7% у 2009 році.
Однак є низка позитивних моментів, пов'язаних зі зростанням зарплат і державним стимулюванням, які будуть сприяти руху Китаю до економіки внутрішнього споживання, від економіки виробництва та експорту.
Нижче наводиться неповний список розпочатих заходів.
Зарплати. У квітні в Шанхаї мінімальна зарплата була підвищена на 17%, до 1120 юанів на місяць.
У провінції Гуандан, яка є головною експортною базою Китаю, зарплати в п'яти містах виросли в середньому на 21%.
Гроші за старі духовки. Китай продовжив дію програми з обміну побутових електроприладів до 2011 року.
З початку дії цієї програми продаж побутових електроприладів склав 54 млрд. юанів, а загальна сума субсидій, отриманих споживачами, досягла 5 млрд. юанів.
Зростання зайнятості. Результати дослідження, показують, що китайські роботодавці збільшили плани найму до шестирічного рекорду.
Аналітик підсумовує, що Китай, протягом 20 останніх років будував виробництво, тепер думає про вдосконалення своїх громадян як споживачів.