Авто подорожчають з вересня 2009 року
На думку аналітика компанії Foyil Securities Руслана Патлавського, значною мірою це стало можливим за рахунок пожвавлення автокредитування деякими банками. Також активно кредитує корпорація "Укравто": один з найбільших виробників машин в Україні пропонує позики під 5,59% річних.
"Це достатньо привабливі для українського ринку умови, адже їх конкуренти кредитують під 20-22%. Така пропозиція, очевидно, пов'язана з якимись нюансами, адже зараз вартість капіталу значно вища", - сказав він "Економічній правді".
Експерт нагадав, що у 2008 році до 80% усіх авто продавалися в Україні із залученням кредитів, відповідно, відсутність такого фінансування з початку 2009 року обрушила ринок на ті ж 80%.
Втім, наразі, зауважив аналітик, ще рано говорити про повне відновлення кредитування. "Зараз із залученням позик продається не більше 10% машин", - сказав Патлавський.
У зв'язку із запровадженням у березні 2009 року 13-відсоткової надбавки до ввізного мита імпорт легкових автомобілів в Україну впав на 96%, кажуть продавці.
"Дилери знали про запровадження такої норми, тож добре підготувалися, імпортувавши стільки авто, щоб їх вистачило до осені цього року, i, за деякими даними, ці запаси уже вичерпуються", - розповів експерт.
Зараз фірми завозять авто з урахуванням мита, а це означає, що з вересня значних знижок у салонах, як було досі, уже не буде, переконаний він. Крім того, не на користь потенційних покупців - зростання собівартості виробництва машин, а також девальвація гривні.
"Ми очікуємо, що до кінця 2009 року долар подорожчає до 8,5-9 гривень, а отже, ціна на авто у національній валюті зросте", - прогнозує аналітик.
На його думку, у 2009 році перспективи сектору залишатимуться несприятливими. "У цьому році буде продано 168 тисяч авто, що на 73% менше, ніж у 2008 році", - прогнозує він.
Невелике зростання почнеться у 2010 році, але ступінь пожвавлення продажів залежатиме від доступності кредитів і стану економіки, а отже - від купівельної спроможності громадян.