Українська правда

Український метал – другий за дешевизною у світі

7 серпня 2009, 08:59

Завантаження виробничих потужностей українських металургійних підприємств на сьогодні становить 68%.

Про це заявив директор ДП "Укрпромзовнішекспертиза" Володимир Власюк, повідомляє агентство "УНІАН".

За його словами, це найвищий рівень завантаження виробничих потужностей, починаючи з листопада 2008 року, коли рівень їх завантаження знизився до 33%.

На думку Власюка, високе завантаження українських метпідприємств пояснюється зниженням собівартості української продукції, яка сьогодні є після російської метпродукції однією з найнижчих у світі.

Так, якщо собівартість однієї тонни квадратної заготівки, виробленої в Китаї, становить сьогодні 333 доларів, то собівартість аналогічної продукції українських металургів - 255 доларів.

За словами Власюка, зниження собівартості українського металу сталося, насамперед, за рахунок зниження вартості залізорудної сировини і коксу, а також завдяки вжитим Кабміном заходам із заборони зростання вартості тарифів на залізничні перевезення і природного газу.

Водночас, як відзначив директор "Укрпромзовнішекспертизи", прописані в укладеному між металургами і Кабміном Меморандумі заходи щодо розвитку внутрішнього ринку споживання металу поки що не принесли результатів.

За його інформацією, поставки українських металургів на внутрішній ринок за шість місяців цього року знизилися на 60%.

Як повідомлялося, 10 листопада 2008 року Кабінет міністрів і підприємства гірничо-металургійного комплексу, профспілки, профільні виробничі об`єднання уклали Меморандум про взаєморозуміння.

Згідно з документом, уряд зобов`язався забезпечити відшкодування ПДВ підприємствам ГМК протягом п`яти днів, а також намагатися зберегти у 2009 році ціну на газ для підприємств ГМК на рівні 2008 року.

У свою чергу, Кабмін вимагав від учасників ринку знизити ціни на продукцію ГМК на внутрішньому ринку, зокрема, для "Укрзалізниці".

Пізніше, постановою №336 від 8 квітня 2009 року уряд подовжив мораторій на підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення і електроенергію для підприємств гірничо-металургійного комплексу (ГМК) до 1 липня 2009 року.

ГМК уряд