Українська правда

Рекламні бюджети переорієнтувались на електронні медіа

7 квітня 2009, 18:43

Інтернет і платне телебачення - єдині медіа, які виграють від кризи.

За підсумками року, згідно з прогнозами Cortex, рекламодавці скоротять витрати на всі рекламні носії, за винятком інтернету, де очікується зростання на 5%, пише видання "Комерсант-Україна".

Рекламодавці в Україні в 2009 році скоротять свої бюджети на 41%, до 3,47 млрд. грн., йдеться в опублікованому минулої п'ятниці звіті дослідницької компанії Cortex (входить до рекламного холдингу Publicis Groupe).

Компанії будуть заощаджувати на всіх медіа (зниження ТВ-бюджетів складе 32%, у зовнішній рекламі - 50%, у пресі - 48%), за винятком інтернету, де очікується зростання за підсумками року на 5%.

На думку учасників ринку, очікується зростання інших цифрових медіа - у цьому році на 10-15% збільшаться доходи операторів платного телебачення і на 8-10% - інформаційних агентств.

Найскладнішим для всіх медіа був перший квартал, відзначають експерти.

За його підсумками кількість проданих рейтингів на телебаченні, за даними Cortex, зменшилася на 30%, рекламних сторінок у пресі - на 65%, а заповнюваність поверхонь конструкцій зовнішньої реклами в січні і лютому становила 25% і 35% відповідно.

У першому кварталі постраждав й інтернет, але падіння його бюджетів на 20% виявилося найменшим серед усіх рекламних носіїв.

Головною перевагою інтернет-реклами в умовах кризи стала її дешевизна.

Учасники ринку вважають, що тимчасове зростання у сегменті електронних ЗМІ на тлі загального падіння не зможе глобально змінити ринок.

Після закінчення кризи все повернеться на круги своя "- рекламодавці знову звернуться до зовнішньої реклами та телебачення, а частка інтернет-реклами в медіабюджетах знову не перевищить 1-2%.

Бізнес електронних ЗМІ залишиться стабільним, однак за рівнем доходів та обсягом інвестицій він знову стане периферійним сегментом.

"Україна розвивається, скоріше, по шляху континентальної Європи, де частка інтернет-реклами становить до 5%. Але показники зростання в інтернет-сегменті в найближчі кілька років будуть одними з найкращих. Інтернет може обігнати радіо і кінотеатри, але навряд чи дійде до рівня преси або наружки", - каже директор дослідницької компанії Cortex Андрій Колесник.

медіа реклама