Українська правда

Вітчизняні автовиробники вимагають квот

5 листопада 2008, 13:11

Автовиробники і дилери ініціюють введення Міністерством економіки квот на імпорт автомобілів.

"Це дозволить вижити українським автомобільним заводам, що через зниження попиту змушені знижувати виробництво і скорочувати робітників, при цьому не образить імпортерів", - заявив учора на круглому столі, присвяченому перспективам українського авторинку в умовах економічної кризи, власник корпорації АІС Дмитро Святаш.

"Це набагато краще, ніж тарифне регулювання. Мито ринок взагалі зупинить",- підтримала ініціативу Олена Дуніна, гендиректор "Авто Інтернешнл" (імпортер Mazda і Suzuki).

16 травня із вступом України до СОТ мита на ввіз автомобілів у країну були знижені з 25% до 10%. Але вже в червні парламент проголосував за повернення колишнього мита, але президент на цей закон наклав вето. Можливість уведення мит передбачав і проект "антикризових" заходів Кабміну, - пише видання "Комерсант-Україна".

Встановлювати і змінювати розмір квоти на імпорт автомобілів уповноважена міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі при Мінекономіки.

"Щоб увести квоту, у цю комісію повинні звернутися компанії, що виробляють не менш 30% продукції в галузі,- пояснює Дмитро Святаш.- Якщо комісія вирішить, що внаслідок імпорту відбулося зниження внутрішнього виробництва, можуть бути введені квоти для повернення балансу на колишній рівень".

Гендиректор Всеукраїнської асоціації автоимпортеров і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко каже, що комісія при Мінекономіки уже вводила квоти 2002 року - на імпорт ВАЗів.

"Тоді ще на етапі розслідування на 270 днів були введені спецмита, а потім - квоти",- говорить він.

Зараз в умовах СОТ для введення квот необхідно за три місяці провести консультації з країнами-членами організації.

"За правилами СОТ ніяких кількісних обмежень бути не може,- говорить аналітик ІК Dragon Capital Віталій Ваврищук.- Є два винятки: якщо різкий ріст імпорту привів до негативних тенденцій у внутрішньому виробництві або якщо різко виросло негативне сальдо торговельного балансу".

Оскільки різкого росту імпорту автомобілів останнім часом не спостерігалося, швидше за все, компанії будуть посилатися саме на останню обставину.

авторинок СОТ