Українська правда

Стратегічні виміри угоди: навіщо Київстар купив Uklon

2 квітня ми завершили угоду, яку сміливо можна назвати історичною для компанії: Київстар придбав 97% корпоративних прав Uklon. Це найбільше придбання за 30 років існування Київстару і одне з найвагоміших M&A в Україні за час повномасштабного вторгнення. Це не просто інвестиція, а стратегічне рішення, що демонструє нашу віру в технологічний потенціал країни та визначає наступний етап еволюції Київстар як цифрового оператора. Наш внесок у розвиток інтегрованих цифрових екосистем, що отримують синергію від взаємодії телекому та сервісів.

Рішучі стають сильнішими

Війна змінила багато парадигм, але одне залишається незмінним: компанії з амбіціями та стратегічним баченням знаходять можливості там, де інші бачать ризики. Сектор технологій в Україні довів свою адаптивність і здатність до масштабування навіть у часи найбільшої невизначеності. Саме тому ми у Київстар вбачаємо майбутнє компанії не лише як оператора електронних комунікацій, а як платформи для розвитку екосистеми цифрових сервісів з телеком ліцензією.

Пройти шлях трансформації від "telecom operator" до "digital operator" — амбітна мета, яка є необхідністю, якщо хочеш залишатися максимально релевантним для мільйонів абонентів мобільного зв’язку та фіксованого інтернету. Ми рухаємося шляхом послідовного розвитку, де зв’язок — лише база для створення інновацій у широкому спектрі сервісів: медицини, мультимедіа, фінансів, транспорту тощо. Ми будуємо стабільну екосистему, де кожна нова технологія посилюватиме інші. У такій трансформації ми бачимо потенціал закріплення свого ринкового, технологічного та інноваційного лідерства у довгостроковій перспективі.

Коли візія і стратегія дають результат

Варто зауважити, що ці трансформації для Київстар розпочалися задовго до угоди з Uklon — і ми маємо успішні результати і вже створили декілька великих бізнес напрямків, таких як хмарні послуги, великі дані, цифрові розваги та цифрове здоров’я.

Київстар ТБ, запущений як партнерський проєкт із 1+1 media у 2015-му, вийшов далеко за межі експерименту: мільйони щомісячно активних користувачів, +55% зростання за 2024 рік, понад 80% контенту — українською. Активний користувач проводить у застосунку в середньому 269 хвилин на день. Наша платформа кіно та телебачення стала для користувачів звичкою, а для компанії — ще однією опцією сервісу.

Helsi — ще один приклад успішної стратегічної інвестиції. З моменту придбання проєкту у 2022 році кількість користувачів його застосунку зросла у 2,5 рази, а загальний MAU досяг 2,4 млн, річний дохід компанії збільшився більш ніж у два рази, а штат розширився майже вдвічі — до 240 співробітників. Helsi — це 29 мільйонів пацієнтів, понад 1500 клінік і 60 тисяч медичних працівників, які щороку взаємодіють із системою. Нові сервіси — як-от розшифровка аналізів — уже залучили майже мільйон користувачів.

Ці приклади свідчать: якщо бізнес має глибину, унікальні культуру й технологію — він виростає у щось більше. Ми вміємо не просто купувати, а розвивати та масштабувати.

Uklon: рухаємося далі

Компанія Uklon — унікальний актив для Київстар. Це потужна продуктова IT-компанія з власною платформою та 15-ти річною ринковою присутністю у 27 містах України і в Узбекистані. Понад 800 співробітників, 100 тисяч активних водіїв, і, що важливо, — позитивна маржинальність і вільний грошовий потік , що може зрівнятися із галуззю електронних комунікацій. Ми не купували бренд чи сервіс — ми інвестували у майбутнє частини цифрового життя мільйонів українців.

Ми бачимо багато можливостей для синергії. За прикладом Helsi, ми будемо інвестувати в Uklon: у людей, у продукти, в експансію. Формально ми не об’єднуємо компанії — Uklon зберігає операційну незалежність, менеджмент і корпоративну культуру. Але наш стратегічний вектор — спільний розвиток .

Сервіси Uklon органічно доповнюють нашу екосистему. Інтеграція Big Data і маркетингових каналів Київстар може зменшити вартість залучення клієнтів для Uklon, підвищити фінансову і бізнес-ефективність компанії. А ми, у свою чергу, зможемо запропонувати користувачам, наприклад, єдиний наскрізний цифровий досвід: запис до лікаря через Helsi — поїздка до клініки через Uklon — оплата через єдиний гаманець Київстар. Це не фантастика, а цілком реальні сценарії на найближче майбутнє.

Також ми бачимо потенціал у розвитку B2B-рішень: корпоративні трансфери та логістичні рішення, рекламні технології. У фокусі — масштабування доставки, вихід на ринки присутності VEON, синхронізація з іншими нашими цифровими сервісами. Для подальшого розвитку стратегії ми дивимося в бік fintech, e-commerce або classifieds та інших діджитал-індустрій.

Інвестиція в людей, не лише в бізнес

Наш підхід — це не про "поглинання", а про можливості спільного розвитку та довгострокове партнерство. Як і у випадку з Helsi, ми бачимо інвестиції в Uklon як внесок у зміцнення технологічного класу в Україні.

Ми не шукаємо миттєвого ROI, ми шукаємо ефект масштабу і довготривалого стабільного розвитку. В умовах економіки воєнного часу це означає ще й створення робочих місць, податки для держави, а найцінніше — збереження для України технологічних команд. Наші стратегічні інвестиції — це вияв нашої непохитної віри: в людей-творців, в ринок, який має потенціал для значного прориву.

Придбання Uklon — точка входу в нову фазу розвитку компанії. Це послідовний великий внесок Київстар для трансформації, де телеком, медицина, транспорт, освіта й фінанси — частини одного цілого. Ми стаємо технологічною опорою для країни, яка робить стрімкий еволюційний стрибок, відповідаючи на тиск історичних обставин.

Ця сторінка історії тільки починається.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.