Українська правда

Стало відомо, який автовиробник першим втратив право повернути російські активи

- 3 листопада, 19:40

Японська компанія Mazda Motor втратила право викупу своїх активів у Росії. Автовиробник остаточно відмовився від таких прав після виходу з російського ринку після повномасштабного вторгнення Москви в Україну у 2022 році.

Про це повідомляє Reuters, посилаючись на колишнього російського партнера Mazda — компанію Sollers.

"Рішення робить Mazda першим зарубіжним автовиробником, який остаточно відмовився від таких прав після виходу з російського ринку після повномасштабного вторгнення Москви в Україну", – говориться у повідомленні.

"Після вторгнення більшість західних та азійських автовиробників покинули Росію, продаючи активи місцевим компаніям за символічну суму та зберігаючи опції на викуп на випадок майбутнього повернення", – нагадує агентство.

Mazda продала свою 50% частку у спільному підприємстві з Sollers у Владивостоці у 2022 році за один євро, залишивши за собою право викупу протягом трьох років.

Але Sollers заявив, що жодних пропозицій від Mazda не надходило, додавши: "За нинішніх умов ми не бачимо в цьому потреби".

Завод у Владивостоці, запущений у 2012 році, спочатку виробляв кросовери Mazda CX-5 і CX-9 та седани Mazda 6.

Після виходу з ринку підприємство почало випускати пікапи під брендом Sollers. У 2023 році його переобладнали для складання туристичних автобусів із китайських комплектуючих.

Заступник прем'єр-міністра Росії Денис Мантуров у вересні заявив, що робота заводу у Владивостоці була "успішно відновлена", натякаючи на те, що Mazda навряд чи поверне свою частку, говориться у повідомленні.

"Інші великі автопроизводителі, включаючи Renault, Mercedes-Benz та Hyundai, також покинули свої російські операції за подібних обставин, але зберегли пункти щодо викупу", – пише Reuters.

Читайте також: Приїхали. Чому російський автопром опинився в глибокій кризі і до чого тут Китай

Нагадаємо:

Раніше повідомлялося, що російський уряд вніс французький автоконцерн Renault SAS до списку санкцій на тлі повідомлень про можливе виробництво компанією дронів для України.

Тим часом російський автопром, який пережив "клінічну смерть" після відходу західних автоконцернів, а у 2023–24 рр відновив виробництво, знову йде на дно.За підсумками січня–вересня виробництво повернулося на найнижчий рівень 2022 року.

З 29 вересня найбільший російський виробник легкових автомобілів "АвтоВАЗ" перевів виробництво на скорочений чотириденний робочий тиждень, який діятиме до шести місяців.

Раніше повідомлялося, що російський уряд різко скоротить витрати на створення національної модульної платформи для виробництва електромобілів.

"АвтоВАЗ" не зміг запустити масове виробництво нової Lada Iskra через брак запчастин.