Росія нарощує експорт сирої нафти з балтійських портів – експерт
Морський експорт сирої нафти Росії з портів Балтійського моря ще до завершення листопада скоротив відставання від обсягів жовтня і вже перевищив показники 25 днів вересня.
Про це у Facebook написав керівник Моніторингової групи "Інституту Чорноморських стратегічних досліджень" Андрій Клименко.
За даними аналітиків, з 1 по 10 листопада відставання за експорту сирої нафти від показників жовтня на 30,9% (2,8 млн тонн проти 4,1), станом на 15 листопада відставання скоротилося до 22,3% (4,3 млн тонн проти 5,5 млн тонн).
20 листопада відставання трималося майже на тому ж рівні 23,7% (6.1 млн тонн проти 7,9 млн тонн), а 25 листорада відставання від показників жовтня скоротилося до 12% (8,4 млн тонн проти 9,6 млн тонн).
"Графік" листопада вже перевищує графік вересня. Ну а жовтень був рекордним - сумарний дедвейт танкерів сирої нафти склав 11,9 млн тонн (це був максимум за весь період нашого моніторинга з квітня 2024)", – написав Клименко.
"Нічого дивного. Може хтось думав, що "санкції Трампа" зараз за кілька тижнів зламають "вічний двигун війни"? Ми так не думаєм", – додав керівник моніторингової групи.
Нагадаємо:
Раніше керівник Моніторингової групи "Інституту Чорноморських стратегічних досліджень" Андрій Клименко заявив, що Росія занижує реальні обсяги експорту нафти.
Раніше російські ЗМІ повідомили, що сукупний морський експорт нафти РФ впав до річного мінімуму – 291 тисяч тонн на добу. За тиждень він скоротився на 13%. А в річному вираженні – на 30%.
Раніше повідомлялося, що Росії, ймовірно, доведеться скоротити видобуток нафти після атак українських безпілотників на ключові об'єкти нафтової інфраструктури.
Компанія "Новатек", найбільший у Росії виробник зрідженого природного газу, змушена продавати його Китаю зі знижками 30-40% через вплив санкцій США щодо заводу "Арктик LNG-2".
Раніше повідомлялося, що Чорноморський російський порт Новоросійськ призупинив експорт нафти після атаки українських дронів уночі 14 листопада після того, як БпЛА завдали удару по портовій та нафтовій інфраструктурі та пошкодили нафтобазу, контейнерний термінал, берегові споруди й одне судно.
Вантажообіг морських портів Росії за дев'ять місяців 2025 року зменшився на 2,3% порівняно минулорічними показниками. При чому перевалка у Азово-Чорноморському басейні впала майже на 8%, стверджує Асоціація морських торгових портів РФ.
На початку вересня повідомлялося, що поставки російської нафти морем піднялися до найвищого рівня за три місяці, головним чином завдяки збільшеним обсягам із чорноморського порту Новоросійськ. Це сталося на тлі посилених атак українських дронів, які порушили роботу нафтопереробної системи РФ.
На Балтійському морі в січні 2025 року моніторингова група "Інституту Чорноморських стратегічних досліджень" зафіксувала 14,3% підсанкційних танкерів від загальної кількості, а в серпні – вже 34,8%. А Далекий Схід та Північ РФ одразу стали "заповідниками" для підсанкційних танкерів, стверджують аналітики.