Водії платять за дороги вдесятеро більше, ніж витрачається на їх ремонт. Відео
В уряді і на місцях кажуть, що для якісного покриття доріг треба більше грошей.
Про це йдеться у сюжеті ТСН-Тижня.
Як зазначається, після зими на суцільні ями на дорогах нарікають українські водії. Масштаб проблеми озвучили в "Укравтодорі". Йдеться про 170 тисяч км 90% з них вже відпрацювали свій вік 2-3 рази і потребують капітального ремонту, не кажучи вже про поточний. Для цього потрібно, щонайменше, 450 млрд гривень Виконати всі роботи відразу немає можливості.
"Сьогодні автодор отримує приблизно втридцятеро разів менше - 15 млрд гривень. З них на утримання та ремонт доріг йде не більше 15 %. Решта грошей - це повернення кредитів. У автодору є величезні борги перед різними банками. У підсумку на дороги залишається 2 млрд гривень", - йдеться у сюжеті.
У сюжеті зазначено, що найцікавішим в цій непевній дорожній арифметиці те, що за ями, які автодор називає дорогами, водії платять щоразу самі. Так званий дорожній акциз закладений у кожній тонні палива.
"Щоразу як водій наповнює бак свого авто, він платить за вітчизняний асфальт від 80 до 140 гривень. Скільки грошей збирають таким чином - невідомо, адже це запитання так і зависло без відповіді десь у трикутнику: Мінфін -Держказначейство - Міндоходів", - йдеться у матеріалі.
Крім того, чималими є й витрати українців із родинних бюджетів на ремонт автомобілів через розбиті дороги.
Нині СТО отримують вп'ятеро більше замовлень, ніж зазвичай. 5 млрд гривень на рік наша держава витрачає лише на ліквідацію дорожньо-транспортних пригод. Та втрата часу, грошей і навіть авто ніщо поряд з реальною загрозою життю.
За незалежними міжнародними дослідженнями Україна посідає четверте місце у Європі за смертністю в ДТП і серед перших - за смертністю пішоходів.
Як відомо, нещодавно Генпрокуратура звинуватила дорожників у розкраданні коштів і безладі на українських шляхах. Завищення обсягу виконання робіт складало 177 млн гривень.
"Проте чиновники і далі кажуть, що їм треба більше коштів, щоб латати українські дороги. А щоб їх отримати, хочуть навіть підвищити ціну на пальне", - йдеться у сюжеті.
Також, 6 лютого на засіданні Камбіну прем'єр-міністр Микола Азаров заявив, що що покращення на дорогах немає.